Dag 14

August 8, 2022 in Cuba ⋅ ⛅ 31 °C

Het stroom is er zoals vrijwel elke nacht dat is geweest uitgevallen, waardoor we wakker worden zonder ventilator. Gelukkig is het niet erg warm in de kamer en hebben het niet perse gemist.
    Voordat we aan tafel gaan zitten heeft Carmen de televisie aangezet om te kijken hoe de brand nu is. Er is geen zwarte rook meer te zien alleen grijs en blushelicopters zijn bezig met het vuur. Ondertussen komt de gastvrouw er ook even bij om mee te kijken en die zegt ook iets. Dit is natuurlijk in het Spaans en verstaan wij niet.
    Ontbijt is voor het grootste deel gelijk aan de andere dagen, wel krijgen wij een soort van tosti, dit is erg lekker.
    Vandaag rijden we voor de laatste keer met de buschauffeur (Guanka) en Gio naar Varadero, dit is 3,5 uur rijden. Dus koptelefoon op, boek lezen of praten is de tussentijd.
    Om 13 uur aankomend bij het Starfish resort nemen we afscheid van Gio en Guanka en hebben een mooie fooi ontvangen voor de goede begeleiding. Pas om 16 uur zijn de kamers voor ons beschikbaar, dus kunnen onze backpacks in een kamer achterlaten en gaan lunchen.
    Het diner is in buffet vorm en prima te doen iig beter dan het eten wat wij de afgelopen 2 weken hebben gegeven. S avonds doen we niks, spelletje spelen, kletsen en drinken. Ook hebben wij een wifi code ontvangen en kunnen we contact opnemen met familie, dit is toch wel fijn. Toch mis ik het niet.