Dag 39: Mist

January 17, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

Al voordat we de reis begonnen stond het plaatsje Kaikoura hoog op ons lijstje. Door een zeer diepe kloof enkele honderden meters uit de kust is het rond dit plaatsje zeer levendig met diverse zeedieren. We hebben het dan over zeeleeuwen, pinguïns, orca's, dolfijnen en de belangrijkste reden walvissen!

Vandaag om 07.15 zouden wij op de boot springen en walvissen gaan spotten. Maar na een vroege wekker en een snelle douche, Shit! een mailtje tour is gecanceld vanwege de mist. Een domper want we moeten en zullen een walvis zien. We zijn direct naar de touroperator gegaan om te kijken of we het nog om kunnen boeken naar later vandaag, helaas dat ging niet. Uiteindelijk gaan we het morgen om 13.15 nogmaals proberen.

Aangezien we nu een onverwachte tussendag hadden in plaatsje kaikoura en omdat we al twee dagen uit ons neus hebben lopen vreten was het tijd voor een alternatief uitje. De keuze is gevallen op zee kajakken langs de zeeleeuwen. Tijdens dit tochtje hebben we nog even 3 kleine dwergpinguïns langs zien zwemmen, ze waren wat verlegen maar wel leuk om te zien. Helaas bleven de zeeleeuwen op het droge maar dat mag de pret niet drukken. Marlies heeft nog even geprobeerd te communiceren met de walvissen, of ze alsjeblieft naar boven wilde komen. Ook al was de poging zeer geloofwaardig de walvissen wilde niet luisteren en hebben zich dus ook niet laten zien.

Morgen een nieuwe poging om een walvis te spotten hopelijk hebben we dan meer geluk.