New Zealand
Lyell Creek

February 4 in New Zealand ⋅ ☀️ 26 °C

Kaikoura ist eine Ausgangsbasis für Wildtier-Abenteuer jeder Art. Die Spezialität in Kaikoura liegt bei den Begegnungen mit Meeressäugetieren - in den Küstengewässern leben Wale, Seerobben und Delfine. Ausserdem gibt es hier überall Krebse zu kaufen (in der Sprache der Maori bedeutet „kai“ Essen und „koura“ Krebs). Der Kaikoura Peninsula Walkway ist perfekt um die Seerobenkolonie zu beobachten. Die erste Kolonie sichteten wir bereits schon vor der Ortschaft an der Küste, wo überall junge Seerobben miteinander spielten. Für Morgen ist eine Waltour geplant, ob sie stattfindet werden wir jedoch erst kurzfristig erfahren. Zurzeit weht ein sehr starker Wind, welches die See sehr rau macht.Read more

April 23, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Wake-up call early in the morning for a 1.5 hours drive to Kaikoura. Nice little town at the beach which is well known for its seafood 🦞 and whale 🐳 watching excursions. Unfortunately the whales had been out of the operated section in the morning hours 🙈. Marc and I planned something different anyway. We went for a walk along the beautiful Kaikouri peninsula where we had seen many fur seals including babies together with their mothers just a few meters away from us. Afterwards I went for lunch together with Marc. I tried green lipped mussels for the first time. It was very delicious 😋! At two o‘clock already at a camp ground in Kaikoura with a good Pinot Gris from Marlborough, New Zealand 🇳🇿.Read more

18-1 Kaikoura: dolfijnen

January 18, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

De dag begint na het uitzwaaien van Manuela, met een domper; mijn zeehonden staan op het punt geannuleerd te worden: te koud, dan zwemmen ze niet. (?) Ik kan morgenochtend. Beetje veel als je dan 's middags ook met dolfijnen gaat zwemmen. Gelukkig kan ik vanmiddag met de dolfijnen mee! Ik ben helemaal blij en loop aldoor met een suffe grijns op mijn gezicht.
    "Ze houden ervan als je voor ze zingt en als je onderduikt". Leermomentje: doe dat niet tegelijk! Ik stik er bijna in. Krijg daardoor wel de aandacht die ik zocht. Gaaf hoor. Door dat bijna verzuipen daarna toch koud en tegen zeeziek aan. Blijft toch indrukwekkend om zo'n hele oceaan te zien friemelen van de dolfijnen. Aan de video kan je zien dat er toch wel wat golven waren 🤢. Kan bij aankomst op de camping meteen door in de hot tub. Toffe dag.

19-1 Kaikoura: zeehonden

January 19, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 24 °C

Nu gaat het door. Het moet warm zijn, dan gaan de zeehonden nl. het water in om af te koelen.
    Dit is relaxter dan met de dolfijnen, vooral omdat het snorkelen zelf erg gaaf is. De zeehonden komen af en toe langs, maar kijken me aan met zo'n blik van "zout eens op, je zwemt in de weg". Niemand komt bubbeltjes in mijn gezicht blazen.
    Ik zie een mega octopus en veel vissen, erg mooi. Geen foto's want het was een open boot en ik wilde mijn fototoestel niet riskeren.
    's Middags relaxen, het is onweersachtig benauwd, maar na drie spatten waait het over.
    Ik zie een Pino en de bijbehorende fietsers. Ik heb tips voor hen, maar zij ook voor mij: er is een fietspad Kaikoura uit! Dat scheelt toch ettelijke kilometers highway. Hoera!

16-1 Kaikoura

January 16, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Gisteren bleek Manuela naast me te staan,we hadden even vluchtig staan praten in Waiau. Vandaag samen aan de wandel. Eerst dolfijnen boeken, kan pas zaterdag, maar ik sta op de wachtlijst. Ik vind de camping niet zo heel leuk namelijk; aan de highway. Maar de dagen krijg ik goed gevuld. Morgen walvissen, vrijdag zwemmen met zeehonden. De wandeling vandaag was veel langer dan gepland, maar erg mooi, vooral vanwege alle nieuwe rotsen. Wat je voor de aardbeving zag bij laag water, zie je nu bij hoog water. Zo veel is de zeebodem omhoog gekomen. Moeilijk kiezen uit de foto's, dus ik doe er nog een paar apart voor biologen.... 😉Read more

15-1 Kaikoura

January 15, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 13 °C

Ff niet zo veel zin om te schrijven. Veel klimmen, maar meestal goed te doen. Beetje wind mee. Gratis koffie in de lodge tijdens buitje en terwijl ze eigenlijk dicht waren. Goede oefening om in het moment te blijven en niet te veel met het doel bezig te zijn.
    Pas wind tegen tijdens afdaling. Prima timing dus. 1189 hoogtemeters en 90 km (omdat de 4square door de aardbeving niet meer bestaat en ik dus nog naar de New World moest) dus wel een beetje moe.

ENDLICH mit Delphinen schwimmen!!!

March 3 in New Zealand ⋅ ☁️ 19 °C

Heute standen wir bereits um 4 Uhr auf! Denn um 5.30 Uhr ging es mit dem Boot raus zum Delphin Schwimmen raus 😍
    Die Nacht konnte ich kaum schlafen, denn diese verbrachte ich in dem bis jetzt vollsten Zimmer auf meiner Tour. Es war ein 12 Betten Zimmer!!! 🙈
    Einer redete im Schlaf, über mir im Bett klang es irgendwie nach Termiten 😂, über uns trampelten andere Gäste über den Boden und um Punkt 4 Uhr ertönte der wohl schrecklichste Weckton den ich jemals gehört habe: es klang wie ein verreckender Hahn! 😳🙈😳🙈
    Und das sooo laut das wir alle im Bett saßen, und von überall war lachen und ungläubiges "Fuck", "Oh my Goodness" und "Why??? Why are you so"? zu hören.

Bevor wir das Boot betraten, pressten wir uns in unsere Wetsuits und bekamen Flossen, Schnorchel, Masken und eine Art Sturmhaube verpasst.

Noch einpaar Tipps zu Sicherheit und Verhalten den Delphinen gegenüber (um uns für sie interessanter zu machen sollten wir lustige, Trötenartige Geräusche machen 😂🙈)

Und dann, ENDLICH, war es soweit: wir durften zu einer Gruppe Delphine ins Wasser!
    Es war UNGLAUBLICH schön!!!! 😍😍😍
    Soo viele Delphine schwammen um uns herum, meistens 2-3 gleichzeitig!!!

Während wir uns trötend zum Deppen machten, schwammen sie neben uns her, unter uns oder sie spielten mit uns indem sie uns umrundeten.
    Sie kamen uns dabei sooo unglaublich nah!!!!!!

Dieses Erlebnis werde ich niemals vergessen und bin soooo unglaublich dankbar dafür!!!
    Darauf habe ich soo lange gewartet!

16-1 Kaikoura voor biologen

January 16, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

De laatste 2 foto's zijn misschien niet geschikt voor kleine kinderen, maar de ene vond ik toch mooi, het lag er ook echt gewoon zo, en ik snap nu wel eindelijk waarom een blauwe pinguïn een blauwe pinguïn heet. Dus toch maar gepost.Read more

March 22 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Après une journée sur la route pour rejoindre la côte Est, nous décidons de nous arrêter à Kaikoura.

Véritable sanctuaire pour les otaries, la ballade côtière nous offrira encore une fois de quoi nous détendre pendant quelques heures !

Plus de place pour le ferry de mardi, on obtient des tickets pour celui de Mercredi soir.

On valide une coloc avec Fanny et Willy près de Auckland (2 copains actuellement sur l'île du nord) : on sent le confinement arriver et on ne veut pas se faire avoir car le van n'est pas envisageable (douche, WC... Les campings commencent déjà à fermer).

Le gouvernement français insiste sur notre retour en nous envoyant des mails mais notre agence de voyage ne nous trouve pas de solution, les vols sont à des prix exorbitants et les escales sont de plus en plus difficiles (beaucoup de gens paient leurs billets et voient leurs vols annulés avant ou après le départ... Se retrouvant donc bloqués en NZ ou aux aéroports de transit sans savoir s'ils seront remboursés).

17-1 Kaikoura: aardbeving + museum

January 18, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

's Morgens naar het museum dus en info op een poster.
    2 fietsen voor Dirk en iets met een drukpers (?) voor Frank.
    De 4Square die er dus niet meer is.
    Een kunstwerk ter herinnering aan de snelle herbouw van de spoorweg. Gemaakt van echte stukken rails. Zo zag dat er dus uit.
    Wel raar gebouwd Kaikoura: aan zee vooral de rails en parkeerplaatsen. De "leuke" terrasjes liggen dan niet aan zee, maar aan een drukke weg (?).
    Er stroomt ook een riviertje, daar staat aan de stadskant een betonnen muur tegen overstroming. Zal beslist nodig zijn, maar mooi is anders. Heb ik nog geen foto van.

Lyell Creek