New Zealand
Lyell Creek

Here you’ll find travel reports about Lyell Creek. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

17-1 Kaikoura: walvis

January 17 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

's Ochtends stinkende warme kleren in de was en naar het museum voor vooral het stukje over de aardbeving. Bizar hoe hard dat hier gegaan is en hoe ver het zich uit gestrekt heeft vanwege 4 breuklijnen die ook lekker mee gingen "schudden". Een soort Hadrianus muur van meters hoog loopt hier door het landschap.
    Ik blijk de walvissen een uur te kunnen vervroegen. Fijn. Anders ben ik pas om kwart over 7 terug. Mis ik nog bijna mijn tour omdat ik denk dat al die mensen in het zaaltje de groep voor me zijn. Kwartje valt nog net op tijd.
    Fantastisch, eerst "gewone" dolfijnen gezien, toen de walvis, daarna een oceaan vol Dusky dolfijnen. Niet zulke mooie foto's, ik had het te druk met kijken. Ze zwommen weer echt onder de boot door. Ik moest bij alle 3 huilen, zo mooi. Moet wel overgeven vlak nadat we op de terugweg gaan. Raar, ik was miet eens echt misselijk.
    Daarna sushi met Manuela bij de tent. Smaakt me prima, al snap ik de signalen van mijn maag niet helemaal. Heb ik nou honger of niet? Manuela gaat morgen verder ri Picton. Misschien zien we elkaar daar weer.

18-1 Kaikoura: dolfijnen

January 18 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

De dag begint na het uitzwaaien van Manuela, met een domper; mijn zeehonden staan op het punt geannuleerd te worden: te koud, dan zwemmen ze niet. (?) Ik kan morgenochtend. Beetje veel als je dan 's middags ook met dolfijnen gaat zwemmen. Gelukkig kan ik vanmiddag met de dolfijnen mee! Ik ben helemaal blij en loop aldoor met een suffe grijns op mijn gezicht.
    "Ze houden ervan als je voor ze zingt en als je onderduikt". Leermomentje: doe dat niet tegelijk! Ik stik er bijna in. Krijg daardoor wel de aandacht die ik zocht. Gaaf hoor. Door dat bijna verzuipen daarna toch koud en tegen zeeziek aan. Blijft toch indrukwekkend om zo'n hele oceaan te zien friemelen van de dolfijnen. Aan de video kan je zien dat er toch wel wat golven waren 🤢. Kan bij aankomst op de camping meteen door in de hot tub. Toffe dag.

19-1 Kaikoura: zeehonden

January 19 in New Zealand ⋅ ⛅ 24 °C

Nu gaat het door. Het moet warm zijn, dan gaan de zeehonden nl. het water in om af te koelen.
    Dit is relaxter dan met de dolfijnen, vooral omdat het snorkelen zelf erg gaaf is. De zeehonden komen af en toe langs, maar kijken me aan met zo'n blik van "zout eens op, je zwemt in de weg". Niemand komt bubbeltjes in mijn gezicht blazen.
    Ik zie een mega octopus en veel vissen, erg mooi. Geen foto's want het was een open boot en ik wilde mijn fototoestel niet riskeren.
    's Middags relaxen, het is onweersachtig benauwd, maar na drie spatten waait het over.
    Ik zie een Pino en de bijbehorende fietsers. Ik heb tips voor hen, maar zij ook voor mij: er is een fietspad Kaikoura uit! Dat scheelt toch ettelijke kilometers highway. Hoera!

16-1 Kaikoura

January 16 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Gisteren bleek Manuela naast me te staan,we hadden even vluchtig staan praten in Waiau. Vandaag samen aan de wandel. Eerst dolfijnen boeken, kan pas zaterdag, maar ik sta op de wachtlijst. Ik vind de camping niet zo heel leuk namelijk; aan de highway. Maar de dagen krijg ik goed gevuld. Morgen walvissen, vrijdag zwemmen met zeehonden. De wandeling vandaag was veel langer dan gepland, maar erg mooi, vooral vanwege alle nieuwe rotsen. Wat je voor de aardbeving zag bij laag water, zie je nu bij hoog water. Zo veel is de zeebodem omhoog gekomen. Moeilijk kiezen uit de foto's, dus ik doe er nog een paar apart voor biologen.... 😉Read more

15-1 Kaikoura

January 15 in New Zealand ⋅ ☁️ 13 °C

Ff niet zo veel zin om te schrijven. Veel klimmen, maar meestal goed te doen. Beetje wind mee. Gratis koffie in de lodge tijdens buitje en terwijl ze eigenlijk dicht waren. Goede oefening om in het moment te blijven en niet te veel met het doel bezig te zijn.
    Pas wind tegen tijdens afdaling. Prima timing dus. 1189 hoogtemeters en 90 km (omdat de 4square door de aardbeving niet meer bestaat en ik dus nog naar de New World moest) dus wel een beetje moe.Read more

16-1 Kaikoura voor biologen

January 16 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

De laatste 2 foto's zijn misschien niet geschikt voor kleine kinderen, maar de ene vond ik toch mooi, het lag er ook echt gewoon zo, en ik snap nu wel eindelijk waarom een blauwe pinguïn een blauwe pinguïn heet. Dus toch maar gepost.

17-1 Kaikoura: aardbeving + museum

January 18 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

's Morgens naar het museum dus en info op een poster.
    2 fietsen voor Dirk en iets met een drukpers (?) voor Frank.
    De 4Square die er dus niet meer is.
    Een kunstwerk ter herinnering aan de snelle herbouw van de spoorweg. Gemaakt van echte stukken rails. Zo zag dat er dus uit.
    Wel raar gebouwd Kaikoura: aan zee vooral de rails en parkeerplaatsen. De "leuke" terrasjes liggen dan niet aan zee, maar aan een drukke weg (?).
    Er stroomt ook een riviertje, daar staat aan de stadskant een betonnen muur tegen overstroming. Zal beslist nodig zijn, maar mooi is anders. Heb ik nog geen foto van.

Roadtrip nach Kaikoura

August 18, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 8 °C

Ich habe das nächste Ziel erreicht: Kaikoura.
    Nina und ich sind heute morgen gemeinsam mit dem Auto losgedüst Richtung Kaikoura. Unseren ersten Stopp machten wir in Blenheim, was man komischerweise Blennim ausspricht.
    Wir machten uns auf den Weg in den Wither Hills Farm Park. Dort gab es viele Weiden und Schafe und Kühe, die auf großen Hügeln grasten. Wir beobachteten erst einen Hirten der seine Hunde trainierte. Die armen Schafe wurden erst den Berg heruntergetrieben, dann wieder hoch und so weiter. Danach gingen wir einen der Berge hoch und setzten uns auf eine Bank. Man konnte richtig weit gucken. Blenheim war komplett flach und ganz hinten sah man die riesigen Berge. Plötzlich graste eine Kuh neben uns und ich erschrak mich super dolle und sprang auf. Nina hat mich ein bisschen ausgelacht :D

Wir fuhren in die Innenstadt und machten eine Mittagspause an einem schönen Fluss. Danach setzten wir unseren Roadtrip fort. Voll schön, gemeinsam unterwegs zu sein :)
    Die Straße führte an der Küste entlang. An einer schönen Stelle legten wir noch eine kurze Pause ein und gingen an den Strand. Dort lagen richtig schöne, rund geschliffene Steine herum. Als wir weiterfuhren war den restlichen Weg links von uns das Meer und rechts die Berge. Weiter hinten sah man schneebedeckte Bergspitzen. Es sieht wieder ganz anders aus, als auf der Nordinsel.

Im neuen Hostel angekommen brachten wir schnell unsere Sachen ins Zimmer und fuhren zu einem Aussichtspunkt, um den Sonnenuntergang anzusehen. Das war echt schön, die Sonne verschwand ganz schnell hinter den ganzen Bergen und machte ein tolles Licht.

Grad haben wir Nudeln mit Lachs-Spinat-Sahne Soße gegessen. Mega lecker! Und jetzt sitzen wir am Ofen, mein Kopf glüht nach dem ganzen Tag im Wind und ich bin mal wieder ganz müde.

Kaikoura

August 19, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 8 °C

Nach dem Frühstück gingen Nina und ich los, um Kaikoura und Umgebung zu erkunden. Wir liefen durch den Ort und schauten in die kleinen Geschäfte. Das Wetter war echt traumhaft. Wieder zwischendurch T-Shirt-Wetter und die Sonne schien den ganzen Tag. In der Sonne tranken wir einen leckeren Kaffee und machten uns dann auf einen Rundweg an der Küste entlang.
    Beim Hafen beobachteten wir eine Robbe. Sie machte Bewegungen als würde sie in der Sonne posen und darauf warten, dass jemand ein Foto von ihr macht. :)

Wir gingen die ganze Zeit super langsam, weil es immer so viel zu sehen gab. An einem schönen Strand machten wir Mittagspause und aßen unsere geschmierten Stullen. Eine Möwe mit nur einem Fuß stand neben uns und schrie uns die ganze Zeit an!

Danach führte der Weg auf die Felsen. Wieder hatte man eine tolle Aussicht über die Steilhänge, das Meer, die Wiesen mit Kühen und die schneebedeckten Bergspitzen. Irgendwie drei verschiedene Landschaften so dicht nebeneinander. Das habe ich so in Deutschland noch nicht gesehen.
    Als der Weg wieder in den Ort führte dachten wir, dass wir bald beim Hostel wären. Wir setzten uns ans Wasser, wollten den Sonnenuntergang beobachten und hofften, dass wir vielleicht an dieser Stelle ein paar Pinguine sehen würden. Als wir nur mal so den Weg nach Hause checkten, merkten wir, dass wir noch eine Stunde zu laufen hatten, zurück über einen Berg. Also machten wir uns doch schnell noch lieber im Hellen auf den Weg. Zum Glück, denn der Weg führte durch ein kleines Waldgebiet.
    Noch vor der Dunkelheit kamen wir super kaputt im Hostel an und machten uns super leckere Pizza :)

Jetzt sitzen wir wieder müde und geschafft, nach eine schönen Tag auf dem Sofa und trinken ein bisschen Wein.

Christchurtch nach Kaikoura mit Camper

February 5, 2018 in New Zealand

Nach einer erholsamen Nacht in 4 Bett Zimmer unter Waldarbeitern 🙉, holten wir heute unseren Kuga Campervan ab und gingen erst mal shoppen. Der erste Einkauf viel etwas größer aus 😉.
    Anschließend fuhren wir nach Kaikoura, einem ehemligen Walfänger Dorf. Hier wollen wir gleich mrgen früh mit dem Schiff aufs Meer hinaus fahren und Wale beobachtern. Daher haben wir uns entschlossen gleich vor Ort am Meer zu übernachten.Read more

Lyell Creek