AC#4: De weg naar de hemel

March 26, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 26 °C

Timang (2609) - Upper Pisang (3300)
    - Gewandeld: 22km

Een dag vol vergezichten, steile kliffen, naaldbomen, met gebedsvlaggetjes versierde hangbruggen en gebedsmolentjes. Weer zo mooi. We lopen door valleien, door een bos en door kale vlaktes. Bijna de hele dag lopen we te midden van indrukwekkende rotswanden. De meest indrukwekkende rotswand zien we vlak voor Chame. Een kale, ongelofelijk steile muur van steen: de Paungda Danda rotswand die wel 5000 feet boven de grond uitreist. Nepalezen noemen deze rotswand Swarga Dwar en beschouwen de rots als de 'stairway to heaven' die geesten moeten beklimmen na het verlaten van het lichaam. Een mooie gedachte.

Het laatste deel van onze route loopt over een plateau. In de namiddagzon lopen we temidden van naaldbomen en bloeiende fruitbomen langs een diepe canyon. We schieten de ene na de andere prachtfoto.

's Avonds speelt Thomas kaartspelletjes met twee andere gasten. Ik ben zo blij dat ik weer wifi heb dat ik de hele avond spendeer aan whatsappen met thuis. Wifi in de himalaya's.. wie had dat gedacht?