Nepal
Upper Pisang

Here you’ll find travel reports about Upper Pisang. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

פיסנג העליונה

May 9, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 27 °C

עלייה גורסת איברים של מאה מטרים והסתגלות לגובה לקצת זמן לפני שארד לתחתונה להעביר את הלילה, פעם ראשונה שרואים את רכס האנפורנה

Dag 5

November 25, 2015 in Nepal ⋅ ⛅ 9 °C

Het was de eerste koude nacht. In de ochtend was het 7 graden in de kamer, buiten zal het slechts iets kouder geweest zijn. De kieren in de vloer en rond de ramen zullen niet veel kou tegen gehouden hebben. Michelle was zeer blij met haar extra deken over haar slaapzak. Ontbijt is om 07:00 uur; 07:45 uur lopen we weg. Het is wederom een strak blauwe hemel en in het begin is het behoorlijk fris. Prima, want het zwaarste stuk is voor de lunch. We hebben ongeveer 8 km. stijgen voor de boeg. We doen rustig aan en na drieënhalf uur zijn we bij onze lunchplek Dhikur Pokhari - 500 meter hoger - op 3150 meter. Ons eetregime van pap/muesli voor ontbijt, Tibetaans brood met een omelet voor lunch en Dal Bhat als avondeten is nu uitgekristalliseerd. Verder drinken we zoveel mogelijk water (safe water points) en gember/citroen/gewone/Masala (chai) thee. Vooralsnog een goed recept tegen hoogteziekte!Read more

AC#4: De weg naar de hemel

March 26, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 26 °C

Timang (2609) - Upper Pisang (3300)
    - Gewandeld: 22km

Een dag vol vergezichten, steile kliffen, naaldbomen, met gebedsvlaggetjes versierde hangbruggen en gebedsmolentjes. Weer zo mooi. We lopen door valleien, door een bos en door kale vlaktes. Bijna de hele dag lopen we te midden van indrukwekkende rotswanden. De meest indrukwekkende rotswand zien we vlak voor Chame. Een kale, ongelofelijk steile muur van steen: de Paungda Danda rotswand die wel 5000 feet boven de grond uitreist. Nepalezen noemen deze rotswand Swarga Dwar en beschouwen de rots als de 'stairway to heaven' die geesten moeten beklimmen na het verlaten van het lichaam. Een mooie gedachte.

Het laatste deel van onze route loopt over een plateau. In de namiddagzon lopen we temidden van naaldbomen en bloeiende fruitbomen langs een diepe canyon. We schieten de ene na de andere prachtfoto.

's Avonds speelt Thomas kaartspelletjes met twee andere gasten. Ik ben zo blij dat ik weer wifi heb dat ik de hele avond spendeer aan whatsappen met thuis. Wifi in de himalaya's.. wie had dat gedacht?

Upper Pisang