AC#5: Buiten adem

March 27, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 26 °C

Upper Pisang (3300) - Manang (3525)
    - Gewandeld 19km

Vanuit Upper Pisang lopen we naar Manang. We nemen (uiteraard) de upper trail die een stuk zwaarder en moeilijker is dan de lower trail. Toch ben ik even niet voorbereid op de zware klim van Upper Pisang naar Ghyaru.. Hijgend hijsen we onszelf naar boven, door alle zigzag bochtjes. Eenmaal boven vinden we dat we wel een snickers hebben verdiend. Dit is echt een gevecht met jezelf. Ondanks je moeheid, het buiten adem zijn, toch voetje voor voetje jezelf omhoog slepen. Tja, het effect van de hoogte beginnen we nu wel te voelen 😉

Gelukkig maken de uitzichten alles goed. De bergdorpjes Ghyaru en Ngawal lijken wel tegen de berg aan te zijn gemetseld. Prachtig. Mooi ook om te zien dat mensen hier gewoon hun dagelijkse leven leven. Vrouwen doen de was bij de waterkraan in het dorp, mannen leiden de koeien van a naar b en kinderen lopen in hun schooluniformpjes met hun schriftjes in de hand hun huiswerk te repeteren op weg terug naar huis.

Vlak voor Manang stoppen we voor een lunch in Brakha. Ik heb gelezen dat het New Yak Hotel fantastisch eten serveert, en voor Thomas is alleen de briljante naam al genoeg reden om hier te stoppen. We eten veggie burgers met friet. Zo welkom. Na een week lang dal baht, groentencurries en fried rice, voelen onze burgers als een geschenk uit de hemel. Suuuper lekker!

Na onze lunch lopen we door naar Manang. We verwachten een vrij grote stad waar alles te krijgen is wat je maar wil. Helaas geldt dat niet voor een warme douche. We proberen alle hotels in het dorpje (want meer is het niet..) maar vinden alleen maar solar showers. Na de grijze zonloze dag van vandaag zien we dat even niet zitten. Dan maar vies onze slaapzak in, alles beter dan een koude douche met deze temperaturen.