Satellite
Show on map
  • Day 5

    Oude bakstenen

    February 4, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

    Vannacht wakker gaworden van de warmte en de rest van de nacht met de airco aan moeten slapen. Het voelt hier nog warmer aan dan in bangkok, maar minder vochtig. En ik zal eens moeten nagaan hoe zonnecream noemt in het thais.


    Vroeg aangezet op wandel naar de bezienswaardigheden hier, wat voornamelijk tempel ruines zijn. Er was nog niet veel volk, de bussen met dagjestoeristen uit bangkok waren nog niet toegekomen. De tempels waren alle gebouwd met rode bakstenen, wat een totaal ander zicht is dan bv romeinse ruines. Omdat de stad vrij groot is, heb ik na mijn tweede ontbijt nen fiets gehuurd, voor nen euro. De fiets was ene die ge thuis op straat zou zetten met een bordje 'gratis', maar ie reed vlotjes.


    Het is links rijden hier, maar het steekt niet zo nauw bij de meeste chauffeurs. En af en toe moet je uitwijken voor een olifant, want die gaan niet opzij gaan. Na tempels zoeken kwam eten zoeken, en ik heb het weer in twee keer gedaan, met een paar uur verschil. Eerst een portie pad thai en dan rijst met groene curry om mijn ingewanden toe te schroeien.


    Ik zat er een beetje mee in om een treinticket te reserveren voor morgen naar chiang mai, gezien het niveau van engels soms laag is, maar ik had mij geen zorgen moeten maken, in 5 min had ik mijn ticket, tweede klasse met airco en eten. Daarna besloot ik dat ik genoeg bakstenen gezien had voor een tijdje en ben ik wat gaan rusten met nen boek in het hotel tot de zon wat gezakt had.


    Het is niet mijn gewoonte om twee keer op dezelfde plek te eten, maar vannavond zat ik weer in het restaurant waar ze de grote porties geven, en het was weer zeer lekker. Ik ben daar op het terras blijven plakken tot de zon onder was, want ik wilde een paar tempels bezien met verlichting snachts. Uiteindelijk was dit niet zo zeer de moeite, maar toen ik terug wilde naar hotel zag ik dat een straat die overdag saai en leeg was, nu vol stond met kraampjes met eten. En er was enorm veel volk, voornamelijk studenten, de touristen waren al lang met hun bus weer weg. Het was mij al op gevallen dat er zeer veel scholen en universiteiten waren, en hier komen ze blijkbaar eten savonds. Mijn maag was vol, maar ik kon er toch nog een inktvisje in duwen.

Morgen zit ik 10 uur op de trein, dus ik zal zo veel niet beleven denk ik.
    Read more