Satellite
Show on map
  • Day 6

    Dagje trein

    February 5, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

    Vandaag was het voornaamste doel om in chiangmai te geraken, en dat is mij gelukt, maar ik heb er zeer lang over gedaan. Ik wist al dat ik zo'n 10 uur op de trein ging zitten, maar die kwam al met meer dan een half uur vertraging. En ik was al een uur te vroeg in het station. Eerst had ik niet door dat er vertraging was, maar toen merkte ik het schoolbord op waar de stationschef met stift de aankomst van de volgende treinen op schreef. Ze zijn wel zeer behulpzaam, maar willen wel eens missen want ik moest over de sporen lopen naar de trein gezien die op een ander perron toekwam.


    Op de trein stond jammergenoeg de airco aan en was het behoorlijk fris. Ook was er enkel eten rond 12u, en dan niets meer tot aankomst, rond 20u. Maar dat was best want de sporen liggen bepaald niet recht en ze moesten na het eten de gang dweilen. Er zijn vele die de nacht trein nemen, maar ik zie niet in hoe ge kunt slapen met al die hobbels, eten was al moeilijk zonder te morsen. Ik heb de hele rit een boek gelezen.
    

Aangekomen in chiangmai heb ik een 'taxi' genomen naar het hotel. Met taxi bedoel ik zo'n tuk tuk waar ze zo veel mogelijk mensen in proppen en die dan een voor een de bestemmingen afloopt. Ik heb de hele tijd op mijn ongemakken gezeten omdat ik niet de indruk had dat de chauffeur wist waar ik moest zijn, en omdat de motor van dat bejaard ding nogal veel haperde. Maar hij wist mij af te zetten op een paar straten nauwkeurig en ik was blij dat ik er uit was.


    In chiangmai is nu het flower festival bezig, en het podium is op een paar straten van het hotel, buiten gehoorafstand gelukkig. Ik heb een tijdje staan kijken naar de miss verkiezing, maar de rest zal voor morgen zijn, het festival is tot en met zondag.
    

En het interieur van het hotel is rustiek, met zo'n ouderwetse koperen sleutel. Doet mij denken aan een oude inn in engeland.
    Read more