Satellite
Show on map
  • Day 7

    Flower festival

    February 6, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 27 °C

    Uit mijn bed gerold rond 8:30 en voor de zekerheid eens opgezocht wanneer de bloemen stoet begon. Dat bleek 8u te zijn, 'sochtends. Gelukkig ligt mijn hotel op een zijstraat van het traject van de stoet, dus stond ik rap klaar op straat en 5 min later passeerde de eerste praalwagen.


    Het bleek de moeite te zijn dat ik mij gehaast had, want ze hadden veel werk gestoken in de wagens. Voor de rest was het vergelijkbaar met de kattestoet, maar dan met bloemen en veel meer volk. Het was ook duidelijk dat iedere school moest meedoen. Drie uur later was het gedaan en ben ik eten gaan zoeken. Eerst een laat ontbijt, iets met zeevruchten, en een half uurtje later ben ik eens een pizzeria binnen geweest. In japan kunnen ze geen pizza's maken, en hier blijkbaar ook niet. 

Ik besloot voor de rest van de dag het oude centrum te bezoeken. De stad is 720 jaar oud en vooral bekend voor zijn vele tempels, zo om de 50 meter staat er een heb ik de indruk. De architectuur noemt hier lanna stijl, vooral bekend van die trappen met slangen als leuning. Ik heb alles te voet gedaan, en dat begint te voelen, vooral aan mijn geblesseerde voet. Morgen huur ik een fiets.
    

Ik zag een park op mijn kaart staan, en ik dacht van daar wat uit te rusten en de drukte te ontsnappen, maar dat was buiten dat festival gerekend. Het park stond vol met standjes waar ze bloemen verkochten, voornamelijk orchideën natuurlijk. En ook waren de praalwagens daar geparkeerd. Effe een uurtje gaan uitblazen op hotel.


    Als laatste van de dag besloot ik de zaterdagmarkt te doen. Eenmaal te week zetten ze een straat af en houden ze daar een soort van braderie. De omvang had ik weer onderschat, ik heb anderhalf uur nodig gehad om eens die straat op en neer te lopen. En de hoeveelheid mensen was tegen het einde toe ondragelijk. Wel heb ik daar wat lekker streetfood gegeten, om op te warmen voor het avondeten. Bij terugkeer naar het hotel na het eten ben ik nog wat blijven haperen aan het podium waar ze thaise muziek speelden.
    Read more