Satellite
Show on map
  • Day 2

    Riga in de zon

    August 31, 2016 in Latvia ⋅ ☁️ 18 °C

    Het ontbijt had enkele verrasingen, ik heb nog nooit pannekoeken met kaas of banaan gegeten. Het zorgde wel voor voldoende calorieen voor mijn zware wandeling die ik op oog had. Gezien het mooi weer is, ben ik vertrokken langs alle parken van de stad die op een rij liggen van een riviertje. Er was nog niet veel volk, enkel een iemand verkleed als piccachu viel op.


    Het thema was art nouveau vandaag, wat de voornaamste bouwstijl hier blijkt te zijn. Ik had gelezen dat er een bepaalde straat daarvoor bekend was, dus dacht ik van daar eens te passeren. Ik had er niet veel van verwacht gezien het wat buiten het centrum ligt, maar het blijken prachtige gebouwen te zijn, de omweg van een paar km waard.


    Ook ben ik voor het eerst eens in een orthodoxe kerk binnen geweest, en die zag er een stuk fleuriger uit dan de andere met zijn pastelblauwe muren. Alle vrouwen in die kerk droegen een sluier, moslims hebben hier geen patent op blijkbaar.


    Mijn benen waren uitgeput rond 1 uur, dus heb ik even gestopt op een terasje in het centrum en daarna besloot ik om een folk club te bezoeken die aangeprezen stond in tripadvisor. Dit bleek een voltreffer te zijn. De club was in een kelder die ze middeleeuws ingericht hadden, en het personneel was ook traditioneel gekleed. Het eten was lekker en goedkoop en ze hadden een dertigtal bieren van de tab die ik niet kende. http://www.folkklubs.lv/en

    Mijn eten was traditionele ballen gehakt met zuurkool en patatten, in een zware saus.


    De zon was er volledig doorgekomen, wat ideaal was om de toren van de st peterskerk te bestijgen. Mooi uitzicht, hoewel het wat krap was met al die dikke duitsers. Ik hoor hier vrijwel overal duits. 

Ik was al doodmoe rond 5 uur, dus heb ik 's avonds niet veel meer gedaan dan op een terasje wat eten en nog wat rondwandelen om riga by night te zien. Er waren zeer veel touristen deze keer, en allemaal groepjes jongeren die er waren om uit te zetten. Morgen heb ik mijn bus om 9u, dus ik maak het niet laat.

    Om mijn maag eens wat te ontzien heb ik een slaatje gegeten :)
    Read more