Satellite
Show on map
  • Day 3

    Naar Cambodja

    November 18, 2019 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

    Mijn voornaamste activiteit vandaag kan in een woord samengevat worden: lezen. Ik heb behoorlijk goed geslapen en was al op rond 8:30. Mijn rugpijn is nogal afhankelijk van mijn slaap en ik had vandaag hierdoor heel wat minder last. De vlucht naar Phnom Penh was maar om 18:30 en ik heb wat zitten denken wat ik zou doen tot dan tijdens een kort ontbijt. Uiteindelijk besloot ik niet te ver te gaan toen ik zag dat er een park dicht bij was, en dus werd mijn dag onderverdeeld in lezen in het park, lezen op een terrasje tijdens middag eten en lezen in de luchthaven.

    Ik merk van mezelf dat ik al behoorlijk relax ben tijdens mijn reizen, zo relax dat ik in de luchthaven in een bar zit tot de boarding begint en dan vlug naar mijn gate moet lopen. Het was maar 50 min vliegen en toch proberen ze nog in spurt tempo eten te geven. Eenmaal aangekomen was het wat verwarrend, gezien het de eerste keer was in die zeer kleine luchthaven (voor een hoofdstad), maar ik had de juiste papieren en kon daardoor een wachtrij overslaan. Stap twee was zoals altijd lokaal geld afhalen aan een atm, en ook dat was geen probleem, hoewel het zoals verwacht Amerikaanse dollars zijn. Ze hebben ook een eigen munt, maar gezien je alles in dollars kan betalen ga ik die proberen te mijden.

    Het hotel is deze keer een vier sterren hotel en dat was direct te merken aan de sevice bij inchecken. Ik kreeg een drankje en een doekje voor het zweet, wat zeker nodig was. Toen ze zag dat ik alleen was kreeg ik ook een uitleg over het formulier dat ik moet invullen om een 'gast' uit te nodigen in mijn kamer, maar heb rap gezegd dat dit niet nodig was. Cambodia staat ook bekend voor sextourisme.

    Ik eindig de dag nu op het dakterras van het hotel. Morgen zal ik wel eens in dat zwembad plonzen.
    Read more