Satellite
Show on map
  • Day 8

    Luieren op de boot

    August 23, 2021 in Norway ⋅ ⛅ 17 °C

    Ik vroeg mij af hoe goed ik zou slapen op de boot en dit bleek vrij goed te gaan. Enkel midden de nacht eens wakker gekomen omdat de boot een tussenstop deed, om dan verder te doezelen tot na 7 uur. Mijn ontbijt was jammergenoeg pas om 9:30 ingepland, en toen ik daarmee klaar was waren ze al alles aan het klaarzetten voor de eerste ploeg voor lunch. Ik heb mij voor de rest van de dag gevuld met koekjes van de bakkerij op het schip.
    Hoe groot de boot ook is, veel valt er niet te doen buiten foto's nemen van de fjorden en een boek lezen. Een volledige cruise zou dus niets voor mij zijn, maar een dagje is wel leuk en mijn benen zijn nog stijf van het wandelen.

    Het hoogtepunt was de geirangerfjord, de mooiste volgens alle boekjes, en mooi was hij zeker. Dit was een paar uur dat ik mijn boek neerlegde en op het dek foto's ging nemen. Ik ben bijna aan mijn 10000 stappen geraakt op de boot door continu van voor naar achter te lopen. De boot is ongeveer 140 stappen lang. Daarna was het terug boekje lezen tot we aanmeerden in ålesund, vrijwel naast het hotel. Ik was blij dat ik eens niet ver moest sleuren met mijn bagage. En na op de boot continu herinnerd te worden aan het virus en enkel een mondmasker te mogen afdoen tijdens het eten was het weer een opluchting om het hotel binnen te komen en te zien dat niemand er daar een draagt.

    Het was al 19u, waardoor ik de keuze maakte om in het hotel te eten. Het hotel is prachtig ondanks de inspiratieloze naam: ´quality hotel alesund´. Het belooft de komende twee dagen te regenen, wat mij ertoe aan zette om nu al eens de heuvel naast de stad te beklimmen om van het uitzicht te genieten. Het uitzicht was de moeite en de klim ook, ik ben nu op een bankje aan het uitblazen. Eens terug in het hotel zal het rap bedtijd zijn.
    Read more