Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 9

    Visjes

    24 de agosto de 2021, Noruega ⋅ ☁️ 12 °C

    De dag begon zoals altijd met een bergje gerookte zalm op mijn ontbijt bord. Ik was eerst van plan om in deze stad wat uitstapjes te doen naar nabij gelegen fjorden, maar gezien het regent heb ik dit gewijzigd naar ter plaatse wat uitrusten. Ik ging enkel het aquarium bezoeken en dan de heuvel ernaast beklimmen om het uitzicht te zien. Waarschijnlijk ging ik dan zelfs voor lunch terug zijn in hotel. Dit bleek echter goed misrekend.

    Het aquarium was op een uur wandelen van het hotel, en dat heuveltje is weliswaar maar 314 meter boven de zeespiegel, maar ik begon dan ook aan die zeespiegel en mocht ze alle 314 klimmen. Lunch was dus eerder tegen 15u.
    Het aquarium was mooi, niet groot maar ze hadden een paar leuke otters die voor mijn neus speelden, en amper volk. De pinguïns stonden maar dom te kijken. Op de heuvel bleek weer hoe weinig toeristen er zijn in deze stad, ik kwam maar twee andere tegen. De klim was lastig maar niets in vergelijking met wat ik in Bergen gedaan heb. Het uitzicht was meer dan de moeite en de regen viel mee. Ook begonnen de rukwinden pas toen ik terug beneden was.

    De rest van de dag was op café relaxen. Eerst naar een microbrouwerij die ik toevallig ontdekte en daarna een hamburger gaan eten. Ik hoorde dat de regels sinds vanmorgen aangescherpt zijn wegens de vele corona gevallen waardoor ge nu toch mondmasker moet dragen binnen op cafe. Je moet hier ook overal registreren als je ergens gaan, ze zijn hier nog wat achter dus. Met meer dan 28000 stappen is het iets minder rustdag dan gepland, maar ik heb er geen spijt van.
    Leia mais