Satellite
Show on map
  • Day 2

    Rhodos oude stad

    May 23, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 22 °C

    Vandaag stond de oude stad van rhodos op mijn planning. Na een groot ontbijt, en het reserveren van een paar dagtrips voor de komende dagen vertrok ik op mijn dooie gemak richting centrum. Het was voor 10 uur, dus ik was een van de eerste touristen. Het paleis van de ridders is het enige dat ik bezocht heb, daarna was het rondwandelen en terrasjes doen.
    Er is veel competitie, ondanks het relatief grote aantal touristen hoorde ik toch obers bekvechten omdat de ene touristen lokte naar zijn terras op een paar meter van de ander. Mijn lunch was op een rustig plekje, zeer goed maar wat weinig. Na wat gezwommen te hebben in het hotel besloot ik om een tweede lunch te gaan eten. Die was dan weer meer dan voldoende, een twee uur durende wandeling was nodig om te verteren. Die wandeling bracht mij langs een paar oude stenen die een stelling nodig hadden om recht te staan en de akropolis moesten voorstellen, en een zeer winderig strand met honderden ligzetels en 6 touristen.

    Na wat op bed gelegen te hebben was het opnieuw tijd om te eten, en ik besloot opnieuw om het oude centrum te nemen. Ik had al een restaurant in mijn hoofd, maar heb toch nog een uurtje rond gewandeld in het geval ik nog iets beter zag. Ik merkte vooral katten op, misschien zijn er zelfs meer dan inwoners.
    Het restaurant was goed, maar weer een kleine portie, wat ietswat vreemd is gezien de grote porties die de Griekse restaurants in België geven.
    Om de avond af te sluiten ben ik nog chocolade gaan kopen in de supermarkt, nog open om 21:30, en dan op cafe naast het hotel deze blog zitten typen.
    Read more