Satellite
Show on map
  • Day 3

    Lindos

    May 24, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

    Mijn eerste uitstap was met een busje naar lindos, een dorp gevuld met restaurants en souvenirwinkels naast wat oude stenen. Voor we daar aankwamen was er een tussenstop aan een bron genaamd seven springs, en hoewel die bron niet de moeite is, was het wel een mooie kleine wandeling.
    Lindos zelf is een mooi dorp, volledig autovrij, gezien geen enkele straat breder is dan twee meter. Alle huizen zijn in wit geschilderd, en de terrasjes waren op de daken van de restaurants, wat mij betreft de voornaamste attractie. Gezien ik drie uur had heb ik er twee getest, met tussendoor een blitzbezoek aan de akropolis die niet echt de moeite is. Ik was vlug weg uit de akropolis door de hitte die weerkaatste van de oude stenen.
    Eenmaal terug in rhodos ben ik naar een restaurant gegaan waar ze speciaal bieren hadden van Griekenland, en het was de eerste keer dat ik degelijk bier dronk. Uit gemak heb ik daar ook gegeten, en het was best dat ik daar vroeg was, want het is een populaire plek. Wel had ik al te veel gegeten waardoor het avondeten eigenlijk niet nodig was, en toen ik er eindelijk in slaagde om het laatste brokje hamburger binnen te proppen, kwamen ze met een bol ijs van het huis. Ik zit al aan mijn 10000 stappen, maar een avondwandeling zal nodig zijn om dit te verwerken.
    Read more