Satellite
Show on map
  • Day 6

    Op naar pushkar

    November 5, 2022 in India ⋅ ☀️ 33 °C

    Iets minder geslapen deze nacht, rond middernacht heb ik een half uurtje op de wc geparkeerd gezeten. Of het van het eten was of de stress weet ik niet, maar ik gok de stress. Mijn creditcard zit aan zijn limiet, dus ik had dringend een atm nodig die maestro aanvaardt. Mijn chauffeur bracht mij naar een vijftal verschillende atm's, maar alle weigerden mijn kaart. Behoorlijk nerveus ging ik dan toch naar het station, want ik moest ook nog uitpluizen welke trein ik moest hebben, wat niet zo simpel is. Daar ben ik gelukkig sterker in en ik had rap de juiste gevonden, in het gezelschap van een meisje uit Laos die aan mij kwam vragen of ik toevallig ook die trein had. Het geluk kwam terug want ik merkte toevallig de last minute spoorwijziging op, en ook dat mijn maestro niet geactiveerd was voor Azië.

    De treinrit was relax, en na twee uur kwam ik aan in ajmer. Van daar moest ik op 'zoek' naar een taxi, wat neerkomt op een stap uit het station zetten, effe rondkijken en binnen de seconde staat er een chauffeur naast je die vraagt of je een taxi nodig hebt. Waarschijnlijk geen officiële taxi, maar de prijs die hij vroeg was schappelijk.
    Ik heb geluk met het hotel, want het ligt mooi buiten het centrum ver van de drukte en lawaai.
    Ondanks wat op booking.com stond aanvaart het hotel toch kaart, waardoor de cash die ik opzij gehouden had vrij komt en ik geen atm meer nodig heb de komende dagen.

    Het volledige centrum is festival zone, wat neerkomt op veel kraampjes en een grote kermis. Ook hier en daar een kameel gespot, maar ik weet nog niet of ik ze zal opzoeken of gewoon twee dagen relaxen, want ik ben mentaal al wat uitgeput. Een avondwandeling moest wel, om de lichtjes te zien en omdat ik nog niet gegeten had sinds de ochtend. Op de terugweg heb ik gegeten in een pizzeria waar ze geen pizza hadden, maar enkel vegetarische indische gerechten. Bier is in dit dorpje ook niet te vinden.
    Read more