Satellite
Show on map
  • Day 12

    Naar agra

    November 11, 2022 in India ⋅ 🌙 25 °C

    Twee uur op voorhand op de luchthaven van Jodhpur toekomen is veel te vroeg. De luchthaven is zeer klein met maar twee gates en ik was binnen de 10 minuten al ingecheckt en aan het wachten op de vlucht die net iets meer dan een uur duurde. Wat direct opviel bij aankomst in Delhi was de smog, mijn ogen prikken ervan, het is zeer erg.
    Dezelfde taxichauffeur als ik eerder had wachte mij op aan de uitgang, met de bedoeling om mij dan naar Agra te voeren. Natuurlijk moest hij eerst eens langs het kantoor passeren van het reisagentschap en ik kon al perfect voorspellen wat ging gebeuren. Eens aangekomen stelde men mij voor, met een meerprijs natuurlijk, om de treinrit terug naar Delhi te laten vallen en met de auto terug te keren en onderweg nog een stad te bezoeken met een belangrijke hindoe tempel. Duidelijk een manier om nog wat geld uit mij te persen, maar gezien ik die dag anders niets zou zien heb ik toch toegehapt.
    De rit naar Agra ging zonder problemen maar het was al bijna avond bij aankomst waardoor ik niet veel meer gedaan heb dan eten. Ik had echt wel zin in een pint om de smog uit mijn keel te krijgen, en toen ik in de straten rond het hotel liep en ik een restaurant uitbater 'we have cold beer' in mijn richting riep heb ik niet verder gezocht. Het eten was pikant.
    Morgen komt een gids mij oppikken rond 6u om de taj mahal in de ochtendsmog te zien.
    Read more