Bilbao 2023

July 2023
De vraag is nu, of ik überhaupt in Bilbao geraak
Update: ik ben er geraakt

Terug met meteen GEWELDIGE comeback

July 23, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

HI GUYYYYS

It’s your favourite traveller Sterreeuuh!
    Ik ben terug.
    En deze keer met een kleine last-minute solotrip naar Bi-Ba-Bo-Bilbaoo,

normaal.
    Ja, want zoals je misschien op de foto ziet, ben ik niet super gelukkig.

Om op een goedkope manier in Bilbao te geraken, moet je 1x overstappen in Lissabon. Maar natuurlijk moet het transferbusje weer te traag rijden waardoor ik, en nog 2 andere lotgenoten onze overstap hadden gemist.

Na wat babbelen met de transfermeneer heb ik toch nog een nieuwe vlucht, vanavond om 20.15u kunnen fixen. #JaDatDoetZeTochMaarZoEvenWeer

Ter “compensatie” heb ik van de
    luchthaven gelukkig wel meal-vouchers gekregen ter waarde van maar liefst €34, jaja, je zou voor minder je vlucht missen.

Goed, ik ga nu uitzoeken of ik een dagje Lissabon kan citytrippen. Wish me Luck

Dikke smakkerds

Het is wel bon in LissaBON

July 23, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Ik ga “plantrekker” op mijn cv zetten.
    Want da is precies hetgene wa ik vandaag heel de dag gedaan heb. Mij gaan de airlines nooit hebben hoor, HA
    De hoofdvervoersmiddellen van vandaag waren de Metro en mijn voeten. Vanwege het warme weer heb ik me meteen naar de kust verplaatst, want dat vond ik wel de juiste vibe. Ik heb dus natuurlijk ook alle aanwezige kerken daar bezichtigd en een ijsje gegeten. (Wilde ik eigenlijk aan het water opeten, maar tegen dat ik daar was, was het al op)

Lissabon heeft een korte, maar goede indruk op me achtergelaten met al haar leuke tegeltjes en straatmuziek. :)

Op huidig moment bevind ik mij terug in de luchthaven en ik ga nu al mijn meal-vouchers opgebruiken.

Toedeloe

reizenreizenreizen..

July 23, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 24 °C

Jongens en meisjes, dames en heren, na zweten en zwoegen is het EINDELIJK gelukt: ik ben ik Bilbao geraakt!!
    👏🏼👏🏼👏🏼
    Ik begon de luchthaven van Lissabon al uit mijn hoofd te kennen, en in dat proces ben ik in een of andere luxe lounge beland. Maar niemand stuurde me weg dus toch helemaal prima.
    Oh en kijk hoe schattig ons vliegtuigje was. 🤗 Wa minder schattig was, was dat die OOK weer 1 uur vertraging had. 😡 Maar hier kregen we hier wel een compensatie voor tijdens de vlucht. 🤗
    Na de vlucht moest ik nog een taxi nemen naar het hostel, maar ik kan jullie wel vertellen, die taximan, die zag alleen donkergroen. 😡 Gelukkig leef ik nog. 🤗
    Jullie krijgen alvast 1 klein voorproefje van Bilbao at night, maar meer is voor morgen, want nu kruip ik eindelijk mijn beddebakkes in.
    En ik ga uitslapen

Zoete dromen

Dwalen in Indautxu en Abando

July 24, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 20 °C

Olaa
    Ik leef nog steeds! Jippiejeej
    Gisteren was mijn eerste dag in Bilbao en gedurende de voormiddag heb ik vooral het “nieuwe deel” van de stad bezichtigd. Zoals gewoonlijk stond er ook weer een museum op de planning: Museo Bellas Artes. Oftewel gwn het museum van Schone Kunsten. Ik moet zeggen, da van ons is duizend keer beter, sorry Bilbao. Naast 1 Van Dyck en 2 andere werken die je op de foto’s ziet, vond ik er niet heel veel aan. Ze hadden ook precies te weinig stukken om te tonen want 10 zalen waren gevuld met giga ballonnen.. Hierna heb ik even in het lokale park gedwaald en vervolgens mijn weg verder gezet naar
    Casco Viejo

Casco Viejo, ma ni alleen

July 24, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 22 °C

En daar kom ik dan aan in Casco Viejo en zie meteen iets waar mijn hartje sneller van gaat slaan: het zijn… restauratoren aan het werk, MAAR niet ZOMAAR restauratoren, nee nee nee: STEENRESTAURATOREN. Heb dus ook maar even kleine smalltalk gedaan met een van hen. Super vriendelijk, ofcourse

Na dit leuke intermezzo startte de Free citytour die ik had geboekt, gegeven door een local. Tijdens deze wondermooie stadstoer leerde ik 3 andere solo-travellers ( uit Cyprus, Rusland/Duitsland, Australië) kennen waarmee ik erna ook de befaamde Pinxtos van Bilbao heb geproefd.

Eenmaal buikje vol, ging ik terug naar het hostel want om 20.30u kon je een gratis pint krijgen aan de bar om kennis te maken met andere hostelgangers. Het was een grote opkomst met echt miljoen verschillende nationaliteiten, heel gezellig. Eenmaal iedereen wat met elkaar had kunnen babbelen, besloten we met z’n alle (+/- 20 personen) naar een bar en club te gaan.
    Eindee
    Van de dag
    Straks meer

Voel me bijna een local

July 25, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 20 °C

Amoress
    Gisteren begon ik de dag met een kleine wandeling om de omgeving van Bilbao te verkennen en een wonderlijk uitzicht over de stad te verkrijgen (Sorry mama, ik ben dus toch alleen gaan wandelen). Het originele plan was 5km, ik denk dat ik er 10 heb gedaan. Ik had namelijk niet echt een kaart ofzo dus was meer op instinct, maar gelukkig ben ik een echte padvinder. Ik heb zelfs de zee kunnen zien vanop de berg! Oh mama je kan wel trots zijn op mij, want ik ben al ELKE dag mijn sandalen aan het dragen hoor. Ik moet heel eerlijk toegeven, dat deze kopen misschien wel het beste idee van de vakantie ooit was.

Toen ik terugkwam wilde ik snacken, maar mijn Leo was naar de vaantjes.

‘S avonds had ik afgesproken met twee Duitse meisjes die ik gisterenavond had leren kennen: Valentina en Larissa. Zij vertelden iets over dat er een beetje verder blijkbaar een lokaal Paella festival was. Dus ja, dan zijn we daar maar naartoe gegaan. En da was EPISCHH. To be honest heb ik wel nul paellas gezien, want die waren al op (feest begon al om 12u ‘s middags), maar de sfeer was fantastisch. Ik denk dat wij misschien wel de enige niet-Spaansen waren, en dat viel wel op want die jongeren spreken hier blijkbaar geen Engels. Desondanks hebben we er toch veeeul vrienden kunnen maken.

Wanneer we om 00u naar huis wilden gaan was er toch wel een klein probleempje, er was geen enkele taxi of uber beschikbaar en de metro’s reden pas terug om 6u. Maaaaar, hier komt sociale Sterre terug boven: na eventjes lief te hebben gelachen naar een van onze nieuwe vrienden, had hij toch een lift voor ons terug kunnen regelen!
    Wa een ervaring
    Eindgoedalgoed

Sterre en Guggenheim y en la play

July 26, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

Hey daar
    Ik ben momenteel aan het wachten op mijn taxi, om 4 uur ‘s nachts, en verveel me, dus ik schrijf alvast mijn nieuwe Penguïn. Jeeeeeeej
    Vandaag ben ik EINDELIJK naar HET ✨Guggenheim✨ museum geweest. Ik ga er geen doeken om wikkelen, ik heb me opengesteld voor moderne kunst, maar sorry, ik voel er geen connectie mee. Geef mij maar oude meesters. Ik snap het gwn ni zo goe
    War ik wel leuk vond (heb er wel letterlijk 1u voor moeten aanschuiven…) waren de 3 vierkantemeter aan lichtjes!! En het meisje dat main character was bij de tulpen.

Na 2 uur in Guggenheim te hebben gespendeerd, besefte ik dat de zon zich EINDELIJK liet zien in haar volle glorie, dus besloot ik de metro te nemen naar het strand. Heb ik effe lekker getanned.

‘S avonds begaf ik me opnieuw naar de bar onder het hostel, waar ik weer nieuwe vrienden maakte. We zijn dan ook samen opzoek gegaan naar een restaurant waar we nog een overheerlijke Pintxos konden eten. Hierna zijn we naar club ✨Mystik✨ (waar ik maandag ook was, gegaan). Aangezien het toen al 1 uur was, besloot ik maar gwn nachtje door te doen. Want ja, 2 uur slapen heeft ook niet veel zin he.

Adioooosss Amigos

Dankwoord

July 27, 2023 in Spain ⋅ 🌙 16 °C

Taxi — wachten — wachten — vliegtuig 1 — wachten — vliegtuig 2 — wachten — trein 1 — wachten — trein 2
    En dat allemaal zonder enige slaap. Applausje voor mezelf 👏🏼👍🏼

Graag zou ik nog een applausje willen oproepen voor de hoeveelheid stappen die ik tijdens deze trip heb gezet: 115.185 👏🏼👏🏼

Nu het einde van mijn korte avontuur is aangebroken en ik voor de afwisseling maar eens even aan het wachten ben, wil ik toch nog graag enkele verschillende dankwoorden uitbrengen.

Ik wil graag bedanken:
    - de veeeele nieuwe geweldige mensen die ik de afgelopen dagen heb leren kennen
    - de Spaanse locals op het paella festival
    - mijn sandalen
    - Google Maps
    - mijn sponsors: Hans De Bie en Gina Dall’Agnese
    - mijn trouwste fans: oma en opa
    - en Fee ook wel ergens ofzo idk

Heeeeeeel veel liefs, aan iedereen
    En tot het volgende avontuur
    Peace out✌🏻