Koh Phanghan

April 14, 2022 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

He mensen, we zijn nu op Koh Phanghan, wat bekent staat als het eiland om de Full Moon Party mee te maken. Deze begint overmorgen. We waren hier al wat eerder, om Thais Nieuwjaar mee te maken hier. Dit wordt gewoonlijk gevierd door iedereen nat te gooien met emmers, waterpistolen en eigenlijk alles wat maar te verzinnen is. Super handig dus dat we daar niet aan gedacht hadden toen we aankwamen, waardoor eigenlijk alle spullen die we op ons droegen, verzopen. Het was wel heel leuk om mee te maken, en om elkaar zo hopeloos en hulpeloos als een verzopen kat te zien. De dagen gingen we scooters huren en naar een mooi strand hier op het eiland, Bottle beach. We moesten in totaal een ruime 3 uur wachten tot iedereen hun eten had. In Thailand is het namelijk de gewoonte dat iedereen hun eten apart krijgt, omdat veel restaurents niet de Westerse capaciteit en efficiëntie hebben. Maar het uitzicht deed dit alles teniet, dus dat maakt niks meer uit. Het leek een beetje ol de strandjes in de Filipijnen. Op het eiland hebben we ook Tijs en Casper ontmoet, vrienden van school. Erg gek om hen hier te zien, zo ver van huis. De meisjes zijn vandaag toegelaten voor hun psychologiestudie. Reden tot feest dus. Het eiland is redelijk gericht op uitgaan en backpackers, dus dat is ook een leuke afwisseling van de plaatsen waar we normaal vertoeven. Tot snel.Read more