Satellite
Show on map
  • Day 13

    Wordt alles toch weer anders

    December 28, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 0 °C

    We hadden ambitieuze plannen. Karin en ik. Karin zou in 3 maanden heel Nieuw Zeeland door kruizen, 2 maanden met Astrid en de laatste 2 1/2 week met mij van Tauranga naar Cape Reinga.
    Maar bij aankomst in NZ na meer dan 30 uur reizen, toch maar een paar dagen bijkomen in Auckland. Mijn oorspronkelijke plan was, gelijk door met de bus naar m'n lief in Tauranga. Maar na de ervaring van Karin, toch maar een Hostel geboekt op loop afstand van het busstation.
    De bus route nog maar eens bekeken. Er is geen rechtstreekse bus verbinding met Tauranga vanuit Auckland. Overstappen in Rotorua. Mijn voorstel aan Karin, dan treffen we elkaar wel in Rotorua en fietsen van daaruit naar Coromandel Peninsula, dan met de veerboot naar Auckland en verder omhoog naar Paihia om te duiken en naar Cape Reinga, via 90 mile beach.
    Karin heeft inmiddels een NZ tempo, lekker genieten. 2 maanden met Astrid samen fietsen zit er niet in, Astrid is al weer dik op weg naar boven op het Zuider Eiland als Karin nog niet eens in Christchuch is.
    Zaterdag 22 december 6:40 Ha vriend. Al op weg naar je werk? Nee schat het is zaterdag. Ik ga voor 1150 NZ$ een maand een auto huren. Anders red ik het niet allemaal in 3 maanden. Of ik neem een Bus Pass voor de helft. Slaap er nog maar een nacht over, ik hoor het wel. Het is een Bus Pass geworden.
    Waar we elkaar nu gaan treffen en wanneer? Rotorua of Auckland? We zien wel. Helemaal naar Cape Reinga gaat e'm in ieder geval niet worden. Ik heb Karin voorgesteld om maar op Coromandel Peninsula te blijven en daar was ze het mee eens. Anders ben je alleen maar Kilometers aan het maken. Er zijn genoeg mooie fiets trails op het schiereiland. Langs de kust, door het native rainforest en bij Hahei kun je prachtig duiken.
    Zo hebben we meer tijd om van de prachtige natuur te genieten en van elkaar.
    Read more