13-9 Whitianga

September 13, 2018 in New Zealand

Na een extra koffie in een kroeg met super WiFi, alsnog om kwart voor 9 onderweg. Het is koud en bewolkt. Gelukkig is de "vlakke" 309road helemaal niet vlak en trap ik me het apezuur. Hoe kwam die mevrouw daar nou bij? Naar beneden zijn er zelfs haarspeltbochten! Maar naar boven heb ik het niet meer koud. Onderweg is waterworld nog dicht. Wat op de parkeerplaats mij enthousiast moet maken doet dat niet, dus door naar Waiau Falls. Lief. En vlak daarna Kauri Grove. Gaaf. Van alle 10-12%tjes loop ik maar een klein stukje en dat is omdat de gravelweg daar echt even te gravel werd. Bij mijn lunch kom ik achter de vogel die dat geweldige geluid maakt: bellbird. (die tuutjes in de video niet dat schelle gekwetter).
    Vervolgens word ik naar Whitianga geblazen. Doe buiten het dorp boodschappen (opbergdoosjes en een nieuw hemdje voor bijna niets!). Ik ben hartstikke moe van bijna geen kilometers en 2 miniwandelingetjes, en zit alweer in de zon, al waait het best wel. Ook alvast de glassbottom boot van morgen geboekt. Dat vind ik het ingewikkeldst van in mijn eentje reizen: kiezen. Eigenlijk een luxe probleem! 🤔