16-8 Nykøbing F

August 16, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 17 °C

Ik stond vannacht op een donker veld, speciaal zonder bomen, ik gleed met mijn matje weg vanwege de helling, maar je moet er wát voor over hebben, voor de Perseïden. Lig ik net in bed: mega onweer. Het werd nog wel weer droog, maar niet helder☹️.
    's Morgens toch maar even de tent een beetje afnemen. Ik leg mét mijn doekje weg: spetter. Grrr. Dus de hele zooi maar kledder in de tas.
    Gelukkig zijn de kliffen gehuld in bos, dat de meeste miezer nog tegen houdt zodat ik kan fotograferen. Ik wandel eerst noord en dan zuid vanwege de "Wander Falke". Volgens mij heb ik er een gezien. De dikke verrekijker staat helaas gericht op het windmolenpark, niet op de klif met de valken.
    Het miezert weinig genoeg voor lunch op het strand, maar daarna wordt het van kwaad tot erger. De ergste hoos heb ik op de pont onder min of meer een afdakje en daarna in de supermarkt. Maar het wordt nat en koud genoeg voor mijn waterdichte sokken en mijn regenbroek. Heb ik ze toch niet voor niets bij me. Ik snijd alles af wat ik af kan snijden. Om 5 uur ben ik bij Nykøbing, toch maar even bij de camping kijken. De volgende lijkt over 15 km, maar het is altijd verder dan je denkt. En het is nu droog, kan ik misschien droog opzetten.
    Wel herrie van de weg (de volgende ook denk ik), maar relaxte ouwe meuk: 80 kronen en ze zegt meteen waar ik mijn telefoon makkelijk kan opladen. Lief, daar hou ik van.
    En na nog 1 spetter, blijft het nog droog ook!