Noosa

December 17, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

Heaven on earth! Dit gezellige kuststadje heeft de meest gezellige hostel (YHA Halse Lodge) die we ooit al hadden, de beste hamburgers we ooit aten en het beste ijs ter wereld dat we ooit opslurpten! Ok, misschien wat overdreven maar na 3 dagen wraps eten op Fraser Island is dit zooo geweldig! :-)

Noosa heeft alles wat we nodig hebben om even te relaxen na het drukke programma van de afgelopen dagen: zon, zee, strand en groen! We trekken het Nationaal Park in voor een hike. We hebben een kleine strandoverdosis dus doet het deugd om even in het groen te vertoeven.

De laatste avond in Noosa besluiten we gezellig te gaan eten in het restaurant van de YHA lodge. Tijd voor wat quality time met ons tweetjes voordat Tine en Siska aankomen (waar we erg naar uitkijken!). Maar in plaats van een gezellige tête-à-tête, geraken we aan de praat met de tafel naast ons. Matt en Jennifer en hun twee kadees (waaronder een su-per-schat-tig dochtertje die al gauw mijn beste vriendinnetje werd) en een bevriend koppel met kinderen, zijn in Noosa op vakantie. We hebben een supergezellige babbel samen. We praten over hoe ze elkaar ontmoetten, hun leven voor en na kinderen, onze reisplannen, hun tips voor Nieuw-Zeeland... We krijgen zelfs een stuk van hun verjaardagstaart! Het is weer zo'n avond... :-)

Het is opvallend hoe open en vriendelijk Australiërs zijn. Op restaurant, op café, in een supermarkt of zelfs in een tankstation, spreken ze ons aan, vragen ze hoe het met ons gaat en hoe onze reis ons bevalt. Het gaat zo vlot en lijkt best oprecht. Sommigen vragen 'how are you' en verwachten niet altijd een antwoord terug, maar de meesten zijn oprecht geïnteresseerd. Soms hebben we echt zo'n fijn gesprek met wildvreemden. We zijn daardoor ook veel opener geworden en spreken zelf meer mensen aan. In België zijn we eerder terughoudend en worden we vaak vreemd aangekeken als we iemand wildvreemd aanspreken, maar het kan dus ook anders. Bij deze hebben we een missie voor als we terug in België zijn :-)