A 8-day adventure by Katalin Read more
  • 1.3kkilometers
  • Montreal

May 13, 2017 in Canada ⋅ ⛅ 18 °C

Megérkeztem. A KLM még mindig nem a kedvenc légitársaságom. Utána fogok nézni mekkora helye van az embernek a turistaosztályon, mert gyanítom, hogy kevesebb, mint a Turkish Airlines-nál. Leidy várt a reptéren, ahogy megbeszéltük. Rögtön belecsaptunk a lényeges témákba és úgy beszélgettünk, mint két régi barát. Kos ő is, nem véletlen a szimpátia... Montreál belvárosában laknak, egy nagyon szép három szintes lakásban, kertkapcsolattal. Az első este otthon maradtunk, sushit rendeltünk, jót beszèlgettünk. Xavier is nagyon kedves volt, érezhető nosztalgia fogta el gyökerei iránt... Másnap, szombaton igazából egész nap sétáltunk a belvárosban, vásároltunk, ettünk jókat. A város nem ragadott magával annyira, bár mindenképpen érdekes látványt nyújtott a régi és új házak egyvelege. Nem éreztem nyomasztóan nagynak sem, viszont megtudtam, hogy a Cirque de Soleil oda való. Este kérésemre meglátogattunk egy jazz éttermet, ami leginkább az Old Mans Pubra emlékeztetett. Nem volt rossz, de annyira jó sem, így az előadás félidejében eljöttünk. Éreztem azért a jet lag-t, hamar rámtört az álmosság.Read more

• Day 1

Goderich - 9 mile creek

May 14, 2017 in Canada ⋅ ☀️ 8 °C

Sikeresen megérkeztem Londonba, Torontón keresztül repültem. Életem legkisebb repülőjével utaztam, néhol emlékeztetett a hullámvasútra, ahogy dobált minket a szél. Hamarabb odaértem, mint a Joni, aki az USA-ból érkezett bérelt autóval. Internet minden hol van, így könnyen kommunikáltunk.
    Egy bő óra autókázás után megérkeztünk Erikhez. Kicsit világ vége hangulatom volt az úton: kocsik alig jártak erre felé, viszont a táj, ami láthatólag mezőgazdaságra épül, igazán nyugtatóan hatott rám. Erik egy csodálatos hangulatú völgyben lakik, amolyan régi angol kertre emlékeztet a hangulata leginkább a szépen rendben tartott kerttel, sok virággal, Viktóriánus kor idéző házzal. A hangulatomat biztos fokozta a napsütés is, ami végig elkísért az utunkon idáig. Jó látni Eriket, örülünk egymásnak. Sokszor az ember évekig készül valamire, aztán egyszer, amikor megtörténik, belegondol, hogy miért is kellett ennyi ideig várni rá...
    Erik főzött ránk, körbevitt a területen - a kert végében található patakban lazacok úszkálnak, és le is mentünk a Huron tó partjára sétálni egy nagyot. A nagy tavak egyike mellett vagyunk. Felülete Magyarország fele :-). Szeles délutánt fogtunk ki, erőteljesen hullámzott a tó, mintha tenger mellett lettünk volna. Elvitt az anglikán templomba is, ahol zenél, majd megnéztük a naplementét 21:00 magasságában a tó partján... Szép napunk volt.

• Day 2

Port Albert

May 15, 2017 in Canada ⋅ ☀️ 9 °C

A mai nap nem volt túl sűrű, szerencsére. Kezdtem egy kisebb reggeli sétával, majd miután Joni is felkelt ementünk egy helyes kis étterembe Salfordba ebédelni.
    Azt nem említettem korábban, hogy a tónál sóbányászat zajlik a 19. század óta. A világ egyik legnagyobb sólelő helye, így a kikötőben hatalmas sóbánya ólálkodik, igazi tájseb. Több vasútvonal is elhaladt erre, abból már csak az egyiket használják teherszállításra.
    Ebéd után sétáltun egy jót, a víz most nyugodt volt és nagyon kék...
    Késő délutántól otthon voltunk. A fiúk pihentek, én olvastam. Sokat gondolok Anyukámra. Nagyon hiányzik és még mindig nehezen tudom felfogni a történteket, örlődöm. Tegnap arra is rádöbbentem, hogy ő szeretett a legjobban életemben, és bár meglehet önző szempont, de hiányzik a távoli aggódása, gondoskodása, hogy beszámolhassak neki az élményeimről. Örült, amikor elmondtam, hogy végre eljövök meglátogatni a családot, nagyon szereti ahogy az unokatesóimmal kapcsolódunk egymáshoz. Talán az is nehezíti a gyászt, hogy közeli családom nem segít a trauma feldolgozásában, gyakorlatilag senki nem kérdezi meg tőlem hogy vagyok és mindenki úgy tesz, mintha mi sem történt volna. Így tényleg hosszú és nehéz időszaknak nézek elébe...
    Este römiztünk. Utoljára a fenyvesi nyaralóban játszottam talán römit. Ettünk fagyit is, arról meg az jutott eszembe, hogy mikor Guelphben látogattam meg őket, a hűtő mindig tele volt fagyival...

• Day 3

Toronto

May 16, 2017 in Canada ⋅ ☁️ 13 °C

Toronto nagyon bejön. Sokszínű, változatos, érezni, hogy pulzál a város. Fejlett a BKV rendszere, mentünk villamossal és metróval is. Ismét finom sushit ettünk ebédre, majd utána egy nagyot sétáltunk végig a belvároson, kínai negyeden (régen ez volt a magyar negyed), bohém negyeden, egyetemi városrészen, ahova a Joni járt. Kimondottan tetszett az egyetemi rész: nagy terek, régi angolszász épületek... sok filmet forgatnak a campus területén.
    Sajnos a cipőm viszont nem túl kényelmes, így egy rövid idő után fájdalmassá válik a séta... most sem lett másképp. Direkt erre az útra vettem, meglehet egy mérettel nagyobb kellett volna...
    Szállásunk a belváros szívében van. Az ágyból rálátok a tűtoronyra: 35. emeleten alszunk.
    Este elmentünk az olasz negyedbe vacsorázni annak reményében, hogy majd utána kicsit lazulunk, de este 10 óra magasságában rendszeresen elkezdek fáradni...igaz is, reggel korábban kelek, mint a Joni ... meg hát bulizhatnékom sem igazán van mostanában. Dani is hiányzik...

• Day 4

On the road

May 17, 2017 in Canada ⋅ ⛅ 23 °C

Toronto tényleg jó. Ébredés után ismét sétáltunk egy jót...mondjuk a séta Jonival elég erőltetett menet, inkább amolyan power walk, de a lényeg, hogy két lábon/fő haladtunk A és B pont között. Reggeliztünk, vásároltunk túra boltban ( vettem végre egy túraszandált !), megnéztük az Ontario-tó partját...és Toronto nekem tényleg bejön. Büdösnek sem mondható, hiába nagy város. Sőt, még arra is futotta, hogy indulás előtt egyet úszkáljunk a szálloda 25 méteres nyitott medencéjében. Ez volt az évben az első nap, amit jó időben a levegőn tölthettem...
    Aztán autóba vágtuk magunkat és 5.5 óra autókázás után ideértünk Ritáékhoz Ottawaba. Kedves kertvárosi részen laknak, nagy szeretettel fogadtak. A kertben vacsoráztunk...majd megettek a szunyogok. A levegő nehéz és párás... de meleg van!!

• Day 5

Nordik Spa

May 18, 2017 in Canada ⋅ ⛅ 19 °C

A nap fénypontja mindenképpen az Ottawa mellett található Nordik Spa meglátogatása volt. Fényképeket nem lehetett csinálni, így az internetről töltöttem le azokat. Állitólag ez az egyetlen ilyen jellegű szabadtéri fürdő-szauna komplexum Kanadában. Sok-sok kis medence, csodálatosan kialakított környezet és tucatnyi szauna/gőz házikó várta az odalátogatókat. Egy fél napot töltöttünk ott, de egy hétig is elmeditáltam volna... Aztàn rohanás haza, majd tovább a lagzi elő estéjén a vőlegény családja meginvitálta a közelebbi hozzátattozókat es közeli golfpálya teraszán ismerkedtünk, hangolódtunk. Első ránézésre vegyes a társaság, kiváncsian várom milyen lesz honap az esküvő... Daniról kaptam fényképeket, melengeti szívem látványuk.Read more

• Day 7

Carleton place - A nagy nap

May 20, 2017 in Canada ⋅ ⛅ 7 °C

A nap nagyrésze készülődéssel telt, így délelôtt már nem sok minden történt. Kocsival mentünk a helyszínre: Stonefields Farm-ra Eszter, Joni és Eszter barinője Marianne. Nagyon jó fej csajszi, mint ahogy Eszter barátnői általában. Nekem nagyon tetszett a helszín: vidéki rusztikus hangulat, eleganciával megspékelve. Kimondottan esküvői rendezvényterem. A menyasszony nagyon szép volt, az időjárás kedvezett az eseménynek.
    Maga a lagzi azért sok mindenben eltért a nálunk megszokottól:sokáig kellett várni a vacsorára a szertartás után, sok volt a beszéd (6-8) a vacsora alatt, a kaja finom volt, de lakomának nem mondanám, az italért vacsora után fizetni kellett - mondjuk mi feltankoltunk és telepakoltuk az asztalunkat long drinkkel, így kitartott a vodka-soda egész éjszaka... a tortának sem volt akkora szerepe és násznép sem mulatott annyira, a fiatal pár nem ment körbe társalogni...de mi alapvetőleg szerintem jól mulattunk :-).

• Day 7

Ottawa

May 20, 2017 in Canada ⋅ 🌙 9 °C

Elég korán keltem, attól függetlenül, hogy előző este későn feküdtünk...a megszokás hatalma. Fájt is a fejem, de pár pohár víz csodákra képes.
    Mivel még nem láttam a belvárost, felkerekedtünk, hogy egy kiadós reggeli után sétáljunk egy jót. A kiadós reggeli egy hamburger lett gyógysörrel kísérve: az első igazán unhealthy étel, amit 10 nap alatt ettem.
    Sétáltunk egy jót, megnéztük a főbb nevezetességeket: Ottawa az eddig látottakhoz képest tényleg pici, de nekem így is tetszik. Hosszú hétvége lévén rengetegen voltak a belvárosban...
    Délután aztán folytatódott a dínom-dánom: Rob családja és lányai átjöttek morzspartira és egy kis beszélgetésre.
    Most már várom nagyon, hogy hazaérjek és magamhoz öleljem Danit. Anyukám ma 64. éves, jó lett volna kimenni a temetőbe...