Okay ladies, now let's get in formation

September 11, 2021 in South Africa ⋅ ☀️ 25 °C

We zijn nu écht begonnen. Twee weken in Zuid-Afrika nu en de eerste week van de opleiding zit erop.
    In de eerste week van ons avontuur hadden we al een bosbrand, een olifant in ons huisje en een een zwarte neushoorn, en dat blijkt echt pas het begin. Het is nog steeds onwerkelijk om op een plek te wonen waar zoveel gebeurt qua natuur en wildlife. Elke avond is het weer spannend wat je in je bed gaat vinden. Gelukkig blijft het so far beperkt to onze huishagedis die gezellig op onze dakbalken woont. Nog niets in bed, maar dat is een kwestie van tijd. De eerste zwarte mamba is al gespot, de giftigste slang van Zuid-Afrika. Nu nog gezellig op een afstandje in de bosjes, maar zodra de zomer echt begint zie je ze overal naar het schijnt. Gister ook een boomslang gezien, en dat is ook geen prettige wetenschap, want die zijn dus zodanig gecamoufleerd dat je die normaliter niet ziet hangen in een boom (google die shit). Naast enge dieren gelukkig ook leuke! Ik weet niet wat het met ons groepje is, maar we hebben een neusje voor bijna uitgestorven dieren. Vorige week dus al een zwarte neushoorn (binnen 10 jaar zijn die uitgestorven waarschijnlijk), en deze week wilde honden (zeldzaam in deze omgeving) en de witkopgier. Dat is een immens grote gier, die helaas ook slachter offer wordt van de neushoornstroperij. Er zijn maar 7 paren in Kruger, dus ook dat was weer een lucky day.

Daarnaast zie je het landschap al langzaamaan veranderen. We hebben een miniminiminibuitje gehad van de week, en de dag erna meteen knopjes in sommige bomen. Heel benieuwd hoe het hier gaat worden zodra het regenseizoen echt begint. Tis nu voornamelijk dor allemaal, maar komende weken gaat het landschap dus helemaal veranderen. Erg leuk om dat is mee te maken buiten een stad.

Nu dus ook de eerste week van de opleiding afgerond. We kennen nu heel veel vogels. 122, qua uiterlijk en zang (haha I wish). Volgende week kennen we er 250 zeggen ze, ik ben benieuwd. Want alles lijkt op elkaar. Houd maar eens een Common Cuckoo en een African Cuckoo uit elkaar als er eentje langs vliegt. Kan niet hoor. Wel een aanrader: de Southern Ground Hornbill, die klinkt dus als Beyoncé (ook bijna uitgestorven dus die zullen we van de week wel zien).

Maar verder ook echt al zoveel geleerd over dieren, bomen, planten, landschap, lokale gebruiken en zo veel meer. Beloofd echt heel veel voor het komende jaar. Ook een leuk lokaal gebruik hier: de braai. Hebben we gister ook eens meegemaakt. Dat is dus een soort van barbecue maar dan echt super bijzonder. Met vlees enzo. We voelen ons echt al locals nu. Maar was wel oprecht leuk, na een paar dagen van 06:00 tot 18:00 aan de studie was een avondje bier en barbecue wel welkom. Dit weekend met de voetjes omhoog aan de studie, want volgende week de eerste echt test, spannoooond!

xoxo

Liedje van het moment: Beyoncé - Formation