Satellite
Show on map
  • Day 1

    Dag 1: Praag

    July 12, 2022 in Czech Republic ⋅ ⛅ 23 °C

    Vanmorgen stond deze meid zoals geadviseerd 4 uur van te voren op Schiphol, om vervolgens 3 uur en 3 kwartier in de lounge te wachten. Ik ben in 29 jaar nog nooit zo snel door de bagage-afgifte en security gegaan. Maar hee: een slimme meid is goed voorbereid. Na een paar uur netflixen zat ik gesandwichd tussen twee mensen in het vliegtuig. De man links van me vroeg bij het landen aan me of we in Praag waren. Zo ver ik weet vliegen we nog altijd van A naar B, tussenstops doen we nog niet aan. Blij datie was: zijn dag kon beginnen. Mijne ook, nadat ik lang getwijfeld had tussen een taxi en het ov (gemak? geld besparen? gemak?). Uiteindelijk toch voor het ov gegaan (trots), want hee: het was maar 10 minuten langer en 18 euro goedkoper. In de metro besloot ik m'n trui aan te trekken die ik al de hele dag meezuilde - fris windje - en dat was voor Francois reden om me aan te spreken: 'Wat staat er op je trui?'. Aangezien ik fullfocus metrohaltes in de gaten hield en hoopte dat m'n kaartje door de controleurs werd goedgekeurd (ik doe ook maar wat hé) reageerde ik alsof ik net Engels had leren spreken en lachte er wat schaapachtig achteraan. 'Een hollywoodsmile! Dat heb je', zei Francois. 'It's perfect'. Nou, ik keur het goed. Hallo Praag.

    Eenmaal in m'n appartement heb ik eerst een uurtje voor pampus gelegen en een lijstje gemaakt van wat ik wilde bezoeken. Ik had thuis al een lijstje met koffietentjes gemaakt, uiteraard. Die ga ik morgen af. Oja: m'n badkamer heeft vloerverwarmig, de meneer van de receptie deelde het nog even expliciet mee. Ik weet niet waarom, buiten staat de verwarming al aan.

    Praag is zó mooi. Ik kan hier een heel verhaal typen: check vooral de foto's.
    Read more