Satellite
Show on map
  • Day 13

    Dag 13: Jičin/Prachovské skály

    July 24, 2022 in Czech Republic ⋅ ☀️ 26 °C

    Vanochtend ben ik met een heerlijk ontbijtje in het hotel begonnen en daarna vanuit Jičin richting de Prachovské skály gewandeld. Bergopwaarts, felle zon. Maar goed, bergopwaarts is straks bergafwaarts moet je dan maar denken.
    In het gebied rond de Prachovské skály zou het zo'n 3,5 km wandelen zijn, vandaar dat ik de heen- en terugrit wandelend erbij heb gedaan. Totaal: 19 km. Denk dat dat iets te maken heeft met het feit dat ik de damn rocks niet kon vinden 😂. Na entree kon je 4 routes volgen: rood, blauw, geel en groen, allemaal richting de rotsen. En dan kon je ook nog allerlei zijtakken pakken naar andere bezienswaardigheden. Voordat je het wist stond je weer bij het begin. Maar, eind goed al goed: de rotsen gevonden, de kiekjes gemaakt. Het is half 9 en deze meid ligt weer op bed.

    Morgen vertrek ik richting Harrachov, dat ligt net als Špindlerův Mlýn in het Reuzengebergte. Ik twijfelde lang of ik richting Brno zou gaan, dit is een stad het zuiden, maar de bergen.. de bergen! Nog even van genieten dit laatste weekje.
    Read more