• Day 76

יום מתוכנן להפליא שהיה מוצלח להפליא
    קמנו בשעה 8:00 אפילו קצת לפני השעון המעורר עשינו צ’ק אווט ויצאנו לאכול ארוחת בוקר מערבית טובה, בערך השנייה שלי מאז שהגענו לקמבודיה.
    תיי הנהג תוק תוק שלנו אסף אותנו משם ליום של הסתובבות בפרברי סיאם ריפ התכנון היה ללכת לטבילה באגם הגדול טונלה סאפ (בקמרית-האגם הכביר) ולכפרים מקומיים לא תיירותיים. בפועל הנהג לא ידע כל כך לאן נוסעים, הבנו שבעונה היבשה אי אפשר לטבול באגם וההתכתבויות של שוהם עם שלום הישראלי המקומי שנמצא פה לא כל כך הניבו פרי אז פשוט ביקשנו מהנהג שיזרוק אותנו באיזה נקודה אקראית בכפר והתחלנו ללכת ברגל. כל הכפר זה מן פרפר עני של סיאם ריפ, הם גרים שם בבתי עץ ופחונים שכולם מוגבהים מעל האדמה כי בעונה הגשומה הכל מוצף והמים מגיעים כמעט עד רצפת הבתים. לא עברו כמה דקות ואיזה מקומי קרא לנו לשבת עם החברים שלו אצלו בבית על בירה (אכן 11 בבוקר זה שעה לגיטימית לבירה). ישבנו איתם קצת ושברנו שיניים כדי לנסות לתקשר איתם באנגלית אבל היה מאוד נחמד וגם איתם עשינו מלא צ׳ירמוי.
    משם המשכנו להסתובב ראינו מלא ילדים חמודים וחיות וסירות שמונחות סתם על האדמה שכנראה בעונה הגשומה כשמוצף הן נכנסות לשימוש. עצרנו בדרך ליד חבורת ילדים שטיפסו להוריד איזה פרי עץ הם נתנו לנו לטעום ושוהם שיחקה איתם, ממש אוירת התנדבות עם ילדים באפריקה. משם חתכנו לבית קפה, רצינו משהו מקומי עם ערסלים ונוף אבל הסתפקנו בבית קפה דיי רגיל. מיצינו וחזרנו לסיאם ריפ בדרך ראינו חבורת קמבודים עומדים בהתלהבות סביב משהו חשבנו שזה chickens fight אז ביקשנו מתיי לעצור אבל גילינו שלא. ירדנו בשוק ואחרי סיבוב קצר של הבנות קנינו תכשיטים לעלמה ושוהם וחזרנו לוונדרז. התארגנו התקלחנו קצת שיחות הביתה כחלק מנוהל שישי ומשם יצאנו למופע קרקס. אמרו שיש אוכל מטורף אז בנינו על זה כארוחת שישי אבל הגענו וגילינו שהאוכל ממש סביר ורגיל ובכלל אין הרבה מבחר. כולנו אכלנו להנאתנו נודלס באווירה של כיף וקדושה. בשעה טובה נכנסנו לקרקס, התמקמנו לנו וחיכינו נרגשים לתחילת המופע. הקרקס הזה הוא חלק מפרויקט מהמם שהמטרה שלו זה לקדם צעירים קמבודים מרקעים עניים ובעייתיים וללמד אותם אמנויות במה. המופע היה מופע קרקס בשילוב מחול ותיאטרון ופנטומימה ובערך כל אומנות במה שקיימת. הוא היה ממש יפה עם מסר מרגש על זה שיש לנו את הכוח לשנות, לנצח את הרע ולבחור בטוב וכולנו נהננו מאוד גם מהמופע עצמו ובטח מהתרגילי קרקס שהלוואי שהיה עוד מזה אבל גם מה שראינו היה בהחלט מרשים לכל הדעות. זה ממש גרם לי להרגיש געגוע ללעלות על במה שוב ולהופיע להחליף בגדים וממש הרגשתי את החוסר מאז המגמת מחול אבל זה עבר לי אחרי שעה וחצי בערך.
    חזרנו לוונדרז לארוחת שישי 2.0 בקוסמיק של סיאם ריפ של ציקן בורגר ואורז ונודלס כל מנה בדולר בלבד כדי לסתום את הבטן לפני הנסיעה. משם הנהג תוק תוק אסף אותנו ועלינו לסליפר. פעם ראשונה של כולנו על דבר כזה וזה בהחלט היה חוויה חוייתית ביותר. לא עברו 5 שניות והייתי בתוק מתקדם עד ההגעה לפנום פן. ירדנו והופתענו לגלות שיש לנו זמן המתנה עד לאוטבוס הבא ליעד הנכסף - קמפוט. הלכנו לקפה אמזון וקנינו מאפים כמו שחמדתי כבר הרבה זמן, שהרי הקולוניה הצרפתית השפיעה פה לטובה בנושא ויש כאן לא מעט מאפיות ובגטים אבל עד כה לא זכיתי להנות מכל הטוב הזה.