• Day 174

רואודטריפינג פלאוון - הסוף

June 3, 2022 on the Philippines ⋅ ⛅ 32 °C

Day 5 - Taytay
    הפיליפינים עושה לנו את הפרידה קשה במיוחד, והיום האחרון שלנו פה באיים היה באמת מעבר לכל דימיון. יצאנו מסאן ויסנטה, נסיעה של שעתיים וחצי בערך, חלקה בדרך עפר שקצת הלחיצה אותנו שנדפוק את האוטו אבל של הנהגת ג׳יפים שלנו עשתה את תפקידה על הצד הטוב ביותר וצלחנו את הנמשימה. לבסוף הגענו לאיזה כפר קטן ומהמם ממש מעל הלונג ביצ׳. חנינו את האוטו, כמובן שקיבלנו מיליון פרצופים בוהים מהמקומיים שהופתעו לראות פה תיירות זרות, אבל זה לא הפריע לנו והלכנו לראות את החוף, ילדים משכשכים במים ואנשי הכפר עובדים בסירות. מדהים לראות כמה הם ממש ״חיים את הים״. משם עלינו לנקודת תצפית, השמש קפחה ממש והיה חום לא נורמלי אז קנינו שקית קרח כמו שרוג׳ר לימד אותנו ושיחקנו איתה כדי שתקרר אותנו קצת בדרך למעלה. כשהגענו לתצפית ראינו נוף מטורף מלא בירוק ושמיים בהירים וים בצבעים מטורפים עם רקע של מלא איים קטנים ברקע כמובן. זה באמת היה נוף חלומי שאין דברים כאלה ואחרי שהתפעלנו ממנו דקות ארוכות תפסנו טרמפ למטה עם שני פיליפינים שבאו לטייל פה גם, וכך גם לראשונה סימנו וי גם על לתפוס טרמפ בפיליפינים. מרגש.
    חזרנו לרכב והתחלנו לנסוע לכיון טאיטאי. במהלך הנסיעה נתקלנו בדרך עפר שלא איפשרה לנו לנסוע בה אז עשינו אחורה פנה והתחלנו לנסוע חזרה לדרך עקיפה שיש בה רק כבישים סלולים. הדבר גרם לנו לעיכוב של כמה שעות שאולי גם הובילו לזה שלא הספקנו להגיע לסאַדר ביצ׳ אבל אין דבר זכינו בארוחת בוקר נדירה עם נוף קסום בריזורט של הטרטל ביצ׳ שעברנו לידו אתמול.
    אחרי ששבענו המשכנו בנסיעה, שוב ירד גשם זלעפות לזמן קצר ואז הפסיק, מדינה טרופית בהחלט מדובר בגשם מקומי בלבד ואפשר לראות מתי ירד גשם כשאנחנו נוסעות מתחת לענן אפור ומתי הולך להתבהר.
    הגענו לטאיטאי. עיירה יחסית גדולה, חמודה ממש, שיושבת בתוך מפרץ מהמם ובאמצע המפרץ יש מבצר/מנזר מתקופת השלטון הספרדי. התמקמנו בהוסטל והלכנו למבצר. הוא באמת היה יפה בטירוף המים השקופים מתחת מתנפצים על החומה ונוף יפה יפה . התמקמנו מול הנוף, בהיתי בו בלי סוף מנסה לקלוט ולספוג כל רגע אחרון שיש לי פה. התחלנו סבב טלפונים כיאה ליום השישי. ראשון התקשרתי לאבוש להראות לו את המבצר שאנחנו נמצאות בו עכשיו, הוא לא ענה אז המשכתי בסבב ואחרי שיחה אחת נגמרה לי הסוללה. חזרנו לחדר למקלוחי ומשם למסעדה מכובדת שיושבת בצלע ההר עם נוף לשקיעה שחתמה לנו את היום בצורה פשוט מושלמת.

Day 6 - Puerto Princesa
    ביום האחרון קמנו מוקדם ונסענו 5 שעות חזרה עד לפורטו. כמובן שכדי שלא ישעמם לנו היינו חייבות להוסיף פן של מתח ליום ונסענו איזה 20 דקות על אדים של דלק עד שהגענו לתחנת דלק הקרובה אלינו. הכל בגלל שאני התקמצתי למלא בתחנה הקודמת שהייתה וחשבתי שזה יספיק. אופסי
    הייתה עוד עצירה אחרונה ברוחס לקפה הקבוע , לפני שחזרנו לסוכנות רכב עשינו סיבוב בעיר ומצאנו לנו הוסטל כדי לא לעשות את הסיבוב הזה בחום עם התיקים. הגענו עם הרכב לסוכנות קצת בחשש, כי תמיד זה מלחיץ להחזיר רכב מהשכרה. בעל הרכב אפילו לא הסתכל עליו רק לקח את המפתח והכל עבר בשלום. חגגנו בחומוס פלאפל נפלנו לשנצ ונשאר רק קצת בירוקרטיות לקראת הטיסות הבאות