Zion NP - Springdale

August 18, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 21 °C

Deze ochtend zijn we op tijd uit de veren om het Zion national park te ontdekken. Nadat we de avond ervoor hadden genoten van een heerlijke pizza in de locale pizzaria. We namen de shuttle bus naar het prachtige Zion national park. We hadden zelf een stevige wandeling uitgestippeld om de voormiddag te vullen, een combinatie van verschillende wandelingen waarvan de wandeling 'the emeralds' deel uitmaakte. Dit is een wandeling, met meertjes en watervallen, die we zeker moesten doen op aanraden van de opdiener van de locale pizzaria. Tijdens de wandeling werden we dan ook getrakteerd op prachtige uitzichten en exotische dieren. Grote vlinders, eekhoorns en zelfs een tarantula kruisten ons pad. Het was zelfs uitkijken naar iguanodons, triceratopsen en velociraptors, aangezien de omgeving alle blijk had van het legendarische Jurresic Park. Ellenlange zichten door de prachtige vallei, met een rivier, verschillende meertjes en watervallen maakte dit plaatje compleet. Smiddags wouden we het park als echte rangers te paard ontdekken. Het weer stak daar jammer genoeg een stokje voor. Doordat het hier monsoen seizoen is werden we getrakteerd op een hevige regenbui. Gaython en Tuur konden er dan niets beter op vinden dan de locale bar eens te gaan ontdekken. Jorg en Stef namen even wat tijd voor zichzelf. In de bar werden we bedient door Harry. De vriendelijke, grote reus die graag zijn talen leert door, gebrekkig weliswaar, 'nederlands' met ons te praten. Hij zorgde er ook voor dat we contact legde met locals vanuit Washington. Nadat we wat gepraat hadden bleek dat gaython (27) en Tuur (24) dezelfde leeftijden hadden als hun zonen. Wanneer ze vertrokken trakteerde ze ons dan ook door onze rekening te betalen. Ondertussen gaf Harry ons wat adressen waar we in Las Vegas zeker moesten passeren. Wanneer we met zen allen in dezelfde keet hadden gegeten trokken we nog naar een locale bar op aanraden van Harry. Harry zou ons later vervoegen na zijn shift. Hij vertelde ons in de bar over zijn leven. Harry werkt 3-4 dagen voor de overheid en vult zijn vrije tijd op met werken in de bar en vliegen met de helikopter. Of we het moeten geloven is een goede vraag, we hebben onze slaap er allesinds niet voor gelaten. Nadat Harry onze rekening van de bar had betaald zijn we helemaal voldaan lekker in ons bedje beland. Een helikoptervlucht zat er de volgende dag jammer genoeg niet meer in! Read more