Bryce Canyon

August 17, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 20 °C

Bryce Canyon, een fabelachtig gebied omgeven door alle soorten landschappen van prairies tot ongelooflijke rotsformaties. Dat stond ons te wachten op 17 augustus, al bijna een week ver, wat vliegt de tijd! Nadat Kris ons weer had voorzien van een heerlijk ontbijt vertrokken we direct voor een stevige autorit richting Bryce Canyon. Tijdens de autorit viel het ons op hoe het dorre landschap gevuld met oranje en gele tinten meer begroeid geraakte. We lieten dan ook de navajo gemeenschap achter ons, deze maakte plaats voor de stoere cowboys. Langzaamaan kwamen we steeds meer typische western dorpjes tegen. We waanden ons zelf even echte filmsterren en trachtte een western village, vanuit de films, te bezoeken. Jammer genoeg was dit dorp nergens te vinden, het leidde ons wel via een hobbelige weg naar een prachtige plek in the middle of nowhere. Hier was geen enkele andere toerist te zien, wat best zeldzaam is. Van hieruit gingen we verder tussen de ranches en prairies richting Bryce Canyon. Deze canyon kwam plots te voorschijn in het groenere landschap. Een prachtige combinatie van groene en oranje kleuren maken van deze canyon een heus fenomeen. Ook is het zoeken naar verschillende figuren vindbaar in de door wind geeroseerde rotsformaties (zoals de ramen, hamer van Thor, silent city...) We maakten ons klaar voor een kleine wandeling, via de navajo trail daalden we af in de canyon, hier voel je de geschiedenis van deze prachtige canyon. Een korte maar pittige tocht laat ons de verschillende kanten van Bryce canyon zien. Het is wel uitkijken voor de mountain lion die hier de grote man uithangt. Geen probleem voor ons natuurlijk. 😎 Gelukkig was het grootste beest dat we hier tegenkwamen Alvin van the Chipmunks. Na deze spectaculaire tocht zette we onze autorit verder naar Zion national park. Uiteraard allemaal benieuwd naar wat voor moois ons daar weer te wachten staat!Read more