San Cristóbal de las casas, deel 1💃🏽

March 12, 2022 in Mexico ⋅ 🌧 13 °C

Vrijdag aangekomen in San Cristóbal. Een heel leuk alternatief stadje in de bergen. Wel een stukje kouder. Zeker in de avond en nacht. Even wennen weer na zoveel heerlijk weer. Mijn eerste nacht was in het Kotantik hostel, mooi maar heel stil. Op advies van andere reizigers had ik vooruit geboekt vanaf zaterdag (vanaf toen was er pas plek) bij het Puerta Viaje hostel. Je krijgt in dit hostel je ontbijt en avondeten erbij voor €9 per nacht. En het is nog lekker ook! In eerste instantie voor 4 nachten, maar na een bedtest heb ik er maar meteen 6 van gemaakt. Ik hoor van bijna iedereen dat ze hier langer hadden willen blijven, dus zal het maar voor proberen te zijn. Zaterdag eerst de stad verkennen, helaas regende en waaide het best wel hard dus vooral geschuild in restaurantjes en winkeltjes. In de nacht was er een feestje in een skatepark. Na het feestje zondagochtend ontbeten op een dakterras met Clare (Engels) en Santiago (Mexicaans). Clare had ik in Palenque ontmoet. Maandag toch echt geprobeerd een dun truitje extra te vinden of in ieder geval iets met lange mouwen. Dan is 1 truitje opeens wel heel weinig voor de hele week haha. Dus koffietje doen met straatmuziek naast je, door marktjes struinen etc. Dinsdag heb ik via het hostel samen met Clare een tour geboekt naar de Cañón de Sumidero. Op de boot 2 uur door de kloof gevaren. Hier zitten veel krokodillen en we hebben slingerapen gezien. Als het regenseizoen is, heb je door de hele kloof allerlei watervallen, maar die stonden nu droog. Morgen om 10 uur ga ik de free walking tour doen van San Cristobal. En donderdag weet ik nog niet. Vrijdag wil ik de bus pakken naar Puerto Escondido :)Read more