Nugget point

March 3, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

We ontbeten weer gezellig warm in de gemeenschappelijke ruimte deze ochtend. We hadden het peninsula bijna helemaal gezien. Eigenlijk zouden we hier nog kunnen blijven maar we moeten toch ook de rest van Nieuw-Zeeland gezien hebben hé.

We namen de scenic route langs alle mooie uitzichten richting Curio Bay. Op het einde van de dag zijn we er pas geraakt. Eerst maakten we een tussenstop bij een mooi uitzicht en fossielen van walvissen, Whale fossiel look out. Dat was allemaal mooi beschreven in een boekje, maar in werkelijkheid ... Het uitzicht op een meer was mooi maar de fossielen hadden we anders verwacht. De weg hier naartoe bestond uit een grindweg.

Het was bijna middag en we passeerden bij een uitkijkpunt, Kaka point genaamd. Hier hadden we een mooi uitzicht dus klapten we onze tafel en stoelen uit om te lunchen. Heb ik al vermeld dat we een prachtige dag hadden met volle zon? Neen, oké. We lunchten dus in onze t-shirt. We probeerden een foto te nemen terwijl we aten maar dat lukte niet zo goed. Steven had ook nog eens zijn zonnebril afgebroken. Sorry, Bruno! Maar hij is "gerepareerd". Toen spotte Steven iets in zee. Snel de verrekijker uit de camper halen. Dolfijnen kwamen af en toe boven om te ademen. We konden ze goed zien voor een kwartiertje ofzo. Vonden we echt zalig!

Tijd om langs de kust naar de volgende stop te rijden, Nugget point. Dit is een vuurtoren op een prachtige locatie met ervoor allemaal rotseilandjes die boven de zee uitsteken. En zodat het echt iets voor ons is, waren er nog veel zeeleeuwen en zeehonden te spotten. Top! We stopten nog kort bij een strandje vlakbij om eventueel pinguïns te spotten, maar ze waren nog op zee aan het vissen.

We maakten een korte wandeling in een bos, Lenz reserve. Af en toe eens afwisselen van uitzicht kan geen kwaad. Het was een speciaal bos waar varens echte bomen vormden. Er was ook uitleg over de houthakkerij en de tram die hiervoor door het bos liep. We waren moe en hielden het snel voor bekeken. Spijtig wel, want het leek een mooie wandeling. Maar we hadden gisteren bijna 20 km gewandeld en dat voelden we wel. We kregen honger dus was het tijd om een camping te vinden. Maar het was nog even rijden naar Curio Bay onze eindbestemming.

Ons bezinepeil kwam ook laag te staan en we dachten onderweg wel een tankstation tegen te komen. Het lag toch wat verder weg dan we dachten. We geraakten er zonder problemen, maar we waren weggereden van onze bestemming. Met wat vertraging kwamen we aan op onze camping vlak naast de zee. Met een uitzicht op de baai aten we een lekkere pasta en met een volle buik kropen we in ons bedje.