Satellite
Show on map
  • Day 23

    Saint-Jean-Pied-de-Port

    May 14, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 14 °C

    Vanochtend het petit jeuner oftewel ontbijt genoten in in een ruimte waar in ieder geval ook hun Franse bulldog slaapt. Ik had het mormel gisteren al gezien toen hij me met enig chauvinisme ontmoette....
    Vertrek zoals gepland en ik moest dwars door de brocante markt, een wekelijks uitje voor de gehele omgeving. Enfin enroute en ik trof nog 2 Vlamingen die vanuit Antwerpen waren vertrokken. Even later zag ik een wandelaar met zeg maar een beschadigde gang... ik fietste langzaam voorbij, ja hoor een NL'er. Even gestopt. Hij was 30 jaar geleden vertrokken naar Frankrijk omdat een camping beginnen in NL teveel complicaties opwierpen dus naar Frankrijk en voila, een camping die door zijn 2 zoons wordt waargenomen, kunnen ze een keer proefdraaien want ze willen het overnemen..
    Verder was het een pittig dagje moet ik zeggen met hele venijnige heuvels.... en ze bleven maar terugkomen..... ik reed inmiddels in het arrondissement de Pyreneeën en de achtergrond loog er ook niet om.... Het was knokken geblazen maar ik ging terug naar de basis, geen onnodige battles die opdoemden in mijn hoofd, opzouten!! Waarom fiets ik die tocht. Focus! Het hielp maar toch heb ik een paar keer halt moeten houden... dan was het even drinken...Even bijkomen ook en dan weer verder. Natuurlijk mocht de regen ook vandaag niet ontbreken, bijna de hele middag, verschrikkelijk! Op een gegeven moment begon het te onweren en bliksemen en toen ik toevallig een bushalte hokje zag reed ik naar binnen om meteen maar even een boterham te eten. Een half uur later zag het er beter uit en reed ik verder. Ik reed ook over een stuk provinciale weg. Ik moet zeggen dat het niet mijn favoriete wegen zijn.
    Uiteindelijk kwam ik in Saint Jean-Pied-de-Port uit..... wat was ik blij maar ook uitgeput..
    Vandaag geen stempel kunnen halen, dat wordt dus morgen en dan door de Pyreneeën in. Ook eens horen wat de weerberichten zeggen, kijken of ik mijn snowboots aan moet...🤣🤣🤣🤣
    O ja iedereen bedankt voor hun opbeurende, leuke, fijne likes en berichten, ik heb ze nodig, zeker nu...
    Read more