Söndag 14/5 dags att embarkera

May 14, 2023 in Greece ⋅ ☀️ 20 °C

Soldis i Aten och behaglig temperatur. Pia var jätteglad över att Loreen vann det totala mellot. Andra resenärer anslöt sig till maraton-sändningen 22-02 så hon slapp vara ensam.

Akropolis-museet var dagens första anhalt. Vi var där för fem år sedan men det var intressant att lyssna till vår svensktalande grekiske guide. Fika på takterrassen med utsikt över Akropolis - man kan inte klaga!

Busstur förbi sevärdheter, bl.a den fantastiska stadion byggd i marmor.

Incheckningen på båten gör att jag tar tillbaka alla tidigare klagomål på Arlanda. Många människor, dålig skyltning och minimal samordning. Vi kom ombord till slut och det gjorde även vårt bagage.

Vår hytt ligger i fören! Än så länge tror vi att det är ett privilegium. Vi får se under resans gång om det verkligen är så också. Kommer ett sjöodjur för att sluka oss lär vi kunna se det i vitögat.

Sen lunch i bufférestaurangen och servicen är fantastisk. Vi känner oss lyxiga. Så här långt morsvaras våra förväntningar.

Båten avgår snart så jag avslutar nu för att hinna publicera medan vi har internet tillgänglig i mobilen.