• Day 2

Prāga: Pražky Hrad, Vecpilsēta

November 29, 2019 in Czech Republic ⋅ 🌧 7 °C

-Ļoti agri neskrienam ārā. Lēnās brokastīs līdzi paņemtā putra un nedaudz pāri 9 startējam.
    - Ne pa taisno, bet no sākuma dodamies uz Prāgas pili. Pa ceļam redzams, ka visi čakli būvē teltis un namiņus. Rīt atvērsies Ziemassvētku tirdziņi.
    - Tā kā neejam taisni, bet zig-zagā, kur deguns rāda, ļoti ātri uz priekšu netiekam, bet no otras puses - nav arī kur steigties.
    - Safočējamies pie Prāgas astronomiskā pulksteņa, bet jau 10 no rīta tur baigie pūļi. Vispār esmu nedaudz pārsteigts par tūristu daudzumu šeit. Ir nesezona, gandrīz decembris, bet cilvēku ļoti daudz. Priekš Ziemassvētku sezonas tūrisma arī it kā nedaudz par ātru.
    - Pāri Kārļa tiltam un esam pie pils, kur sāka līt lietus tāpēc izvelkam lielos mēteļus. Lietus dēļ apsvērām iet pils tūrē, bet 13€ no katra biļete. Šoreiz noskopojamies. Ar savām plēvēm staigājam pa pils iekšējo teritoriju. Vispār pils (kas skaitās viena no lielākajām pasaulē!) tā ne šis, ne tas. Es biju iztēlojies kaut kādu gigantisku ēku, bet "lielā" pils patiesībā sastāv no vismaz 10 vidusmēra būvēm un lielas katedrāles pa vidu. Tas drīzāk skaitās komplekss, nevis viena liela pils.
    - Paēdam pusdienas krodziņā, kuru vakar YouTube atradām kā labu budžeta variantu. Un tiešām arī bija ok. Pa 350 kronām paēdam labi.
    - Uzkāpām Astronomiskā pulksteņa tornī. 220 kronas no katra par ieeju, bet skats smuks tieši pretī vienai no pazīstamākajām Prāgas katedrālēm - Chrám Matky Boží před Týnem.
    - Principā šodienas minimālais plāns izpildīts, bet pulkstenis tikai trīs. Es beidzot apēdu vienu trdelniku. Kaut kāds vietējais saldums. Vafele pildīta ar saldējumu. Apjoms labs, garša ok, cena atbilstoša vecpilsētai - 160 kronas. Palīkumojam vēl pa ieliņām un gar kanālu un caur veikalu lēnām uz māju pusi.