Čehija - Prāga, Pilzene’19

November - December 2019
Nomedītas lētas Rynair avio biļetes. Tas nozīmē, ka jābrauc mazajās pilsētbrīvdienās uz Prāgu. Čehijā esam bijuši, bet Prāgas apmeklējums pirmo reizi. Alus zeme. Read more
  • 10footprints
  • Day 1

Rīga - Prāga

November 28, 2019 in Latvia ⋅ ☁️ 3 °C

- Ar jauno bitītes Corolla tiekam līdz lidostai. Pareizāk sakot, gandrīz līdz lidostai. Bitīti var atstāt specifiskā parkingā 10min ar kājām no termināla.
    -Esam stundu pirms boardinga. Pie kontroles Madarai atņēma Krišjāņā power banku, jo nevar redzēt tās kapacitāti. Iepriekš gan nebija nekad prasīts rādīt power bankas. Nu neko, būs Krišam jāmeklē jauna.
    - Vēl iešaujam pa cafe un jāiet uz lidmašīnu. 19:05 būsim Čehijā.

• Day 1

Prāga

November 28, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 9 °C

- Atlidojām laikā. Pie lidostas ļoti ērti nopērkamas sabiedriskā transporta biļetes, kas maksā 24CZK katram un var braukt 30min. Jābrauc ar busiku līdz metro un tad vēl 14 pieturas. Nepaspējām 30min laikā un pa zaķi ar noraustijāmies braukt, tāpēc nopirkām vēlvienu biļeti.
    - Izkāpjam vienu pieturu ātrāk, lai varam ieiet veikalā pēc kaut kādām vakariņām.
    - Dzīvoklītī iečekoties viegli. Omuligs 1-istabas loft tipa dzīvoklis ar 2 līmeņiem, jo ir ļoti augsti griesti. Ņemot vērā to, ka tas principā bija lētākais ko varēja atrast, ir ļoti labi. Ir kāds gabaliņš no centra, bet mēs jau diezgan naski uz iešanu, tāpēc nav liela problēma paiet papildus 20-30min. Par 5 naktīm šajās naktsmājās samaksājam 152eur.

• Day 2

Prāga: Pražky Hrad, Vecpilsēta

November 29, 2019 in Czech Republic ⋅ 🌧 7 °C

-Ļoti agri neskrienam ārā. Lēnās brokastīs līdzi paņemtā putra un nedaudz pāri 9 startējam.
    - Ne pa taisno, bet no sākuma dodamies uz Prāgas pili. Pa ceļam redzams, ka visi čakli būvē teltis un namiņus. Rīt atvērsies Ziemassvētku tirdziņi.
    - Tā kā neejam taisni, bet zig-zagā, kur deguns rāda, ļoti ātri uz priekšu netiekam, bet no otras puses - nav arī kur steigties.
    - Safočējamies pie Prāgas astronomiskā pulksteņa, bet jau 10 no rīta tur baigie pūļi. Vispār esmu nedaudz pārsteigts par tūristu daudzumu šeit. Ir nesezona, gandrīz decembris, bet cilvēku ļoti daudz. Priekš Ziemassvētku sezonas tūrisma arī it kā nedaudz par ātru.
    - Pāri Kārļa tiltam un esam pie pils, kur sāka līt lietus tāpēc izvelkam lielos mēteļus. Lietus dēļ apsvērām iet pils tūrē, bet 13€ no katra biļete. Šoreiz noskopojamies. Ar savām plēvēm staigājam pa pils iekšējo teritoriju. Vispār pils (kas skaitās viena no lielākajām pasaulē!) tā ne šis, ne tas. Es biju iztēlojies kaut kādu gigantisku ēku, bet "lielā" pils patiesībā sastāv no vismaz 10 vidusmēra būvēm un lielas katedrāles pa vidu. Tas drīzāk skaitās komplekss, nevis viena liela pils.
    - Paēdam pusdienas krodziņā, kuru vakar YouTube atradām kā labu budžeta variantu. Un tiešām arī bija ok. Pa 350 kronām paēdam labi.
    - Uzkāpām Astronomiskā pulksteņa tornī. 220 kronas no katra par ieeju, bet skats smuks tieši pretī vienai no pazīstamākajām Prāgas katedrālēm - Chrám Matky Boží před Týnem.
    - Principā šodienas minimālais plāns izpildīts, bet pulkstenis tikai trīs. Es beidzot apēdu vienu trdelniku. Kaut kāds vietējais saldums. Vafele pildīta ar saldējumu. Apjoms labs, garša ok, cena atbilstoša vecpilsētai - 160 kronas. Palīkumojam vēl pa ieliņām un gar kanālu un caur veikalu lēnām uz māju pusi.

• Day 3

Pilzene

November 30, 2019 in Czech Republic ⋅ ☀️ 3 °C

- Pilzenes dienas brauciens. Tāpat ap 8 ceļamies un 9 veļamies. Jāiet uz centrālo staciju, kur vilciens uz Pilzeni. Stacijā uz vietas nopērkam biļetes uz 9:45. Kopā abiem turp-atpakaļ 528Czk. Ar minimālu pastresošanu atrodam gan kasi, gan pašu vilcienu.
    - 11:00 esam Pilzenē (Vietējie gan saka - Plzen. Pilzene vēsturiski iegājies no vāciešiem). Gribas kaut ko uzēst tāpēc meklējam kādu cafe. Centrālajā laukumā atrodam foršu mazu vietiņu, kur izskatījās arī, ka vietējie nāk brokastīs - Le Frenchie Náměstí. Es apēdu pankūku + apelsīnu sulas + kapučīno komplektu pa 139Czk, Madarai upeņu jogurts un cafe. Ļoti garšīgi.
    - Pēc ieturēšanās bija paredzēta 13:00 tūre pa alus rūpnīcu Pilsner Urquell, bet visas tūres līdz 16:30 šodien pilnas. Jau sapirkušies glāzes un alus, suvenīru veikalā ejam atpakaļ uz pilsētu nosist līdz tam laiku.
    - Izšujam cauri tirdziņam vecpilsētas laukumā. It kā būdiņas daudz un foršas, bet kaut kā pietrūkst. Gribētos vairāk vietējos darinājumus un štruņķikus. Bet šeit vietējie maksimāli spiež uz ēdieniem un dzērieniem. Kas vēl interesantāk - ārā ir gandrīz decembris un pietiekoši auksts, bet teltīs, kur tirgo Ziemassvētkiem tik raksturīgo karstvīnu nav gandrīz neviena cilvēka, bet teltīs, kur pārdodas alus - garas rindas. Laikam tiešām tas nav tikai stereotips par čehiem un alu. Pēc tam vēl 2h laikā izskrienam cauri tik ieliņām cik varam paspēt. Visi veikali ciet, jo visi cilvēki dzer alu svētku tirdziņos uz ielām (kopā šodien redzējām 3 gab. Pilzenē). Redzot cik visi dzer alu nesaprotu kāpēc kāds vispār mēģina pārdot to karstvīnu. Slikta biznesa ideja.

• Day 3

Pilsner Urquell

November 30, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 2 °C

- Pusotru stundu pirms tūres esam atpakaļ rūpnīcā, kur ir arī Čehijā lielākais restorāns ar 500 sēdvietām. Tur izkaujam pa aliņam un gaidam ekskursiju.
    - Ekskursija maksā 250czk, bet šodien mēs izmantojam nedaudz novecojušu studentu statusu, tāpēc abi tiekam iekšā par 150czk. Ekskursija izglītojoša un interesanta par vēsturi, ražošanas procesu. Izvadāja gan pa jauno, gan veco ražošanas korpusu, kā arī vēsturiskajiem pazemes tuneļiem, kur vēl aizvien tiek glabātas gigantiskas koka alus mucas. Tur arī visiem opītis salej pa nefiltrētam pilsnerītim un ekskursija cauri. Bija interesanti, man patika. Ja vēl redzētu pudeļu “čūsku” rūpnīcā vispār būtu super. Ja agrāk Pilsner Urquell bija vairākas ražotnes pasaulē, tad šobrīd 100% visas pudeles tiek pildītas un ražotas šeit Pilzenē.
    - Ārā jau tumšs, tāpēc uz vilcienu - uz Prāgu un caur veikalu uz mā!

• Day 4

Karlštejnas pils

December 1, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 0 °C

- Rītu iesākam ar iekāpšanu nepareizajā vilcienā. Labi, ka virziens bija īstais, tad vismaz varējām pārsēsties uz pareizo vilcienu nākamajā pieturā. Pēc 40min esam Karlštejnā. Biļetes abiem, abos virzienos maksā 189 Czk.
    - Diena diezgan vēsa, bet ne stindzinoša. No stacijas līdz pilij ejam aptuveni 20min. Atsevišķas kafejnīciņas strādā, bet laikam, ka lielākā daļ darboņu aizgājuši ziemas miegā. Varbūt gan tikai svētdienas vaina.
    - Nonākuši pilī pārliecinamies, ka iekšā neiesim, jo iespējama tikai viena tūre, kura katram izmaksātu 320 Czk. Mūs tas nepārliecina. Turklāt par 100 Czk vairāk ārzemniekiem nekā vietējiem. Izstaigājām pieejamos iekšpagalmus un dodamies tālāk. Izmetīsim vēl loku pa pils apkārtnes parku un meža taku.
    - Atpakaļ ceļā uz staciju ejam, pa citu taku. Neliels haiks, bet tas principā beigās izvēršas par gājienu caur vienu vietējo ielu un pļavu.

• Day 4

Prāga - Šveika krogs

December 1, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 1 °C

- Atbraukuši atpakaļ uz Prāgu meklējam launaga vietu. Kā parasti, tas ir grūtāk nekā gribētos, bet pēc brīža nobāzējamies bagešu kafejnīcā. Kopā ar cafe es apēdu lielo bageti, Madara iztiek ar kruasānu.
    - Tālāk dodamies uz Prāgas vecpilsētas centrālo laukumu, kur šodien sākas Ziemassvētku tirdziņi. Ak dies, kas pa ļaužu masām. Un it kā skaitās tūristu nesezona.
    -Arī pēc Prāgas tirdziņu izstaigāšanas atkal jāsecina, ka prāgiešiem (laikam jau čehiem kopumā) ir svarīgi paēst un iešaut (iedzert kādu grādīgāku dzērienu). Darinājumu teltīs viņiem garlaicīgi, kamēr 10 vienādās alus un karstvīna teltīs rindas. Arī mēs nedaudz iesiluši pēc tirdziņa aizejam vēlreiz līdz Kārļa tiltam un tad uz Šveika krogu vakariņu mielastā.
    - Krogā uzreiz ierāda mums vietu mazā stūra galdiņā. Vieta laba. Neko neprasot uzreiz tiek atnests alus un tad varam izvēlēties ēdienus. Mana izvēle krīt uz gulašu, Madara tiek pie rukša. Visi ēdieni tiek pasniegti ar 4 baltmaizes šķēlēm, kas jāaplej ar mērci un jāloka iekšā.
    - Krogā foršs, bet ne uzmācīgs balagāns. Šeit pieejams tikai pašu taisītais alus un to dod daudz. Cenas adekvātas par vakariņām diviem ar vīnu Madarai un 3 alus kausiem man kopā ~ 800 Czk.

• Day 5

Prāga - Petrin tornis

December 2, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 2 °C

- Ar sabiedrisko dodamies uz Petrin parku, kurā augšā jātiek ar funikulieri. Interesanti, ka parastā tramvaja biļete, der arī funikulierim. Kāpsim Petrin observatorijas tornī, no kura paveras panorāmas skats uz Prāgas vecpilsētu. Biļete katram 150 čehu naudas. Diena viegli apmākusies, bet tas skatu baigi nebojā. Agrs, auksts vai kas, bet cilvēku šeit ļoti maz.
    - Pēc torņa ejam uz Džona Lenona sienu, kur atgriežamies tūristu realitātē. Turpat netālu ir Čehijas šaurākā iela. 50cm plata. Ielas sākumā ir gājēju luksofors, jo divi cilvēki samainīties tur nevar. Uz šo ielu labāk nākt pirms pusdienām, lai samazinātu iespējas iesprūst.
    - Pa ceļam atpakaļ uz centru noejam gar smieklīgu statuju. Divi vīrieši uzčurā Čehijas formu. Statujām visi locekļi ir kustīgi...
    -Tur pat blakus pie upes kaut kas neredzēts - gulbji. Super daudz gulbji. Vienkārši kādi 40-50 gab. tur pat staigā un diedelē no tūristiem maizi.
    - It kā iegājām lielveikalā sazīmēt kādus suvenīrus uz mājām. Madara nopirka saldumus darbam. Kopumā veikals nogurdina bez liela guvuma. Es uzstāju uz aizbraukšanu mājās uz power-napu.
    - Orģinālais plāns braukt uz Prāgas TV torni izgāzās, jo bistro, kurā bija domāts pasēdēt un varbūt arī pavakariņot strādā tikai līdz 16:00, tāpēc pēc atpūtas mājās tapa jauns plāns. Iesim barčiku tūrē.
    - Kopā izstaigājām 3 bārus ar vietējo darinājumu aliņiem. Finiša aliņš Prāgas centrālajā laukumā ar maksimāli pārcenotu Pilsneri. Madara vienā dienā sen tik daudz alu nebūs izdzērusi. Bet, kur citur ja ne Čehijā? Ja pat pusdienu piedāvājumā parastās kafejnīcās ietilpst kauss alus.

• Day 6

Prāga - Rīga

December 3, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 3 °C

- Līdz 9 rītā mums jau jāizčekojas, bet lidmašīna tikai 16:15, tāpēc ar visām somām mugurā ejam pēdējā lokā pa Prāgu.
    - Beidzot sagaidījām apaļo stundu pie astronomiskā pulksteņa, kur mini priekšnesums ar kustīgām figūriņām.
    - Izgājām vēl caur Parīzes ielu, kur visi super krutie veikali viens pie otra. Pašos veikalos apsargu krietni vairāk par klientiem.
    - Lielveikalā paēdam pusdienas un sēžamies metro, lai laistos mājās.

• Day 6

Rīga

December 3, 2019 in Latvia ⋅ -2 °C

- Ar lidošanu viss veiksmīgi. Drošības kontrolei tiekam cauri krietni ātrāk nekā plānots, tāpēc brīvais laiks ir diezgan daudz. Izmetām līkumu pa veikaliņiem, iesmaržinamies un ieņemam vietu barčikā, kur jārealizē šī brauciena pēdējais pilsnerītis.
    - Prāga mūs uzņēma labi. Nedaudz bijām pārsteigti par to cik daudz tūristu tur bija pat šajā gada laikā. Cenu ziņā no paziņām sasolīts, ka būs super lēti, bet nav gluži tā, ka pa velti kaut ko dotu. Tomēr jāatzīst, ka gana ekonomisks galamērķis, bet kopumā viss līdzīgi kā pie mums.
    -Ceļojuma kopējās izmaksas: 618eur.
    - Uz cilvēku dienā: 52eur.