Muzikālais mikroatvaļinājums kaimiņu galvas pilsētā Viļņā. Četratā brauksim lūkoties Rammstein klātienā. Read more
  • 6footprints
  • 2countries
  • 4days
  • 35photos
  • 0videos
  • 671kilometers
  • 365kilometers
  • Day 1

Rīga - Viļņa

May 20, 2023 in Latvia ⋅ ☀️ 18 °C

Šodien neparasta sestdiena - darba diena, kas pārcelta no 5. maija. Lai arī strādāt negribas, bet tā kā šī pārcelšana kaut kādā mērā izglāba mūsu Patagonijas ceļojumu, lai viss saietu ar dienu skaitu, tad nav ko nīdēt. Jāstrādā tik. Bet šeit ne par to stāsts. Vakarā sāksim savu mikroatvaļinājumu (no atlikušo atvaļinājuma dienu putekļiem sagrābu, lai pietiktu) uz Viļņu. Otrais piegājiens Rammstein koncertam. Šoreiz lielākā sastāvā. Madara arī ies. Santa vēl nav gatava - varbūt nākošreiz. Tātad uz koncertu iesim trijatā - Es, Madara un mans brālis Edgars.
    Padarījuši dienas darbus laižam operatīvi uz Viļņu. Lietuvas galvas pilsētā atgriezīsimies pēc 3 gadu pauzes kad tur izdzīvojām medus 3-diennieku Covid laikā.
    Pilsētā ierodamies pavēlu, bet iespējams nedaudz agrāk nekā orģināli plānojām. Edgars ar Santu jau gaida cepelīnus vecpilsētas restorānā. Iesim pievienoties. Mums gan nav liels izsalkums, tāpēc šodienu noslēdzam ar 2 dzērieniem pie Viļņas domes laukuma.

• Day 2

Traķu pils

May 21, 2023 in Lithuania ⋅ ☁️ 15 °C

Patagonijas ceļojumā vairāk nekā divas nedēļas izlaidu velo treniņus, tāpēc morālie šoreiz neļāva izlaist vēl dažas dienas. Opelī taču var iekrāmēt visu - riteni tajā skaitā. Neliegšos, ka piecelties ap 7 no rīta, kamēr visi pārējie izrubijušies snauž nav ļoti viegli, bet saņēmos. Ap 7:30 startēju no mājām un dodos uz Lietuviešu lepnumu - Traķu pili. Iepriekš sagatavoju maršrutu tā, lai interesantākas vietas būtu redzamas pa ceļam. Kaut kā likās, ka Traķi ir nedaudz tālāk no Viļņas. Vajadzēja tikai nedaudz vairāk par stundu, lai aizmītos ar velo turp. Turklāt tas nebija pats taisnākais ceļš un arī ne ātrākais.
    Tik agri pils apkaime vēl izslaucīta tukša, bet tā kā šodien ir izcils laiks, tad noteikti tūristu bari vēl saradīsies.
    Lai salasītu vismaz tādu km apjomu, lai būtu bijis vērts ņemt riteni līdz jāizmet vēl papildus loks, pirms došanās atpakaļ. Ceļi lieliski - tikai braukšanas vaina. Bet mani pārsteidza reljefs. Salīdzinot ar Pierīgas plakano "pannu", šeit jau ir stāvumi, kur pabraukt augšā un paripot lejā. Pa 90km savākti 730 vertikālie metri.
    Jābrauc mājās - duša - maize un dodamies ielās. Kad atgriežos, tad tā vien citi augšāmcēlušies.

• Day 2

Viļņas TV tornis

May 21, 2023 in Lithuania ⋅ ⛅ 21 °C

Šis tas vēl neapskatīts no iepriekšējās apmeklējuma reizes tomēr ir palicis. Un viens no tiem objektiem ir Viļņas TV tornis. 326m augstajā tornī biļešu sistēma izdomāta diezgan mulsinoša. Vismaz 4 dažādi biļešu veidi... Man pēc rīta mīšanās gribas ēst, tāpēc brauksim uz 19. stāvu, kurā atrodas restorāns. Par braucienu augšā nākas šķirties no 14eur par cilvēku.
    Restorānā Paukščių takas (latviski tas būtu Piena ceļš) gan saprātīgas cenas. Es ar Santu nosliecāmies par veģetāri pildītām ceptām sēnēm. Bija ļoti garšīgi. Edgaram kaut kāds burgerītis un par Madaru nav vērts minēt - Cēzara salāti.
    Interesanti, ka galdiņi griežas pa riņķi ap TV torni, tādējādi aptuveni 40min laikā, jeb vienas ēdienreizes laikā apbrauc apkārt un redzi pilnu panorāmu.
    Pamanījāmies redzēt arī kā tiek iesildītas un testētas "trubas" Rammstein skatuvei. Izsprāga pa kādai liesmai un dūmam.
    Minimālā dienas tūrisma norma izpildīta. Tagad vienkārši iesim, kur deguns rāda pa vecpilsētas mazajām bruģētajām ieliņām.

• Day 3

Gedimina tornis, Trīs krustu kalns

May 22, 2023 in Lithuania ⋅ ☁️ 20 °C

Šorīt ar velo izbraucu mazāku loku. Pa pārsteidzoši izcilajiem Viļņas velo celiņiem aizbraucu līdz Žalieji ežerai, kur izbūvēta skatu platforma no kuras it kā redzams ezers ar baigo panorāmu uz koku galotnēm. Not great, no terrible. Vieta ok, lai izdzertu koliņu un brauktu mājās. Rīgai pavisam noteikti ir ko pamācīties no kaimiņiem veloinfrastruktūras jautājumos.
    Šodien ar Boltiņu aizbraucam līdz Gedimina tornim. No sākuma ar funikulieri uzbrauksim augšā, ja jau reiz esam šajā pilsētas pusē un pēc tam dosimies uz Trīs krustu kalnu. It kā gribējām uzkāpt arī pašā tornī, bet iekšējais skopulis izrādījās stiprāks par 8e biļeti. Ejam uz kalnu!
    Aptuveni 20 minūšu gājiens un esam klāt. Lai arī no Gedimina torņa kalna ir lieliska panorāma pār pilsētu, bet Krusta kalnam ir viens pamatīgs bonuss. No Gedimina torņa kalna neredz Gedimina torni ar pilsētu kopā - no Krusta kalna gan redz!
    Pēc mazās pastaigas nedaudz piesēžam atpūsties parkā uz soliņa, un tad jādodas sameklēt kāda pusdienu vieta, kur ieturēties. Pēc tam gan jāiet mājās nedaudz uzlādēties tam kāpēc mēs šeit braucām.

• Day 3

Rammstein Stadium Tour 2023

May 22, 2023 in Lithuania ⋅ ☁️ 17 °C

Lai pataupītu kāju resursus no mājām dosimies uz estrādi ar taksi. Skaidrs, ka ļoti ātri tas nebūs, bet braucam. Tā arī ir, ka diezgan lieli sastrēgumi tuvojoties Vingio Parkas. Kādus 400m pirms plānotā finiša lecam ārā - iesim pūlī drūzmēties. Gar maliņu operatīvi aizšmaucam lielajam baram garām un tīri veikli bez aizķeršanās tiekam teritorijā.
    Pirmais, kas iekrīt acīs - episki daudz tualešu un alus telšu. Tas ir bonuss. Izmetam nelielu loku, paņemam aliņu Rammstein glāzēs un ejam ieņemt potenciālo vietu, kur noparkoties.
    Cilvēku paliek protams ar vien vairāk. Pirms sākuma aizejam pēc vēl viena raunda dzērieniem atstājot Madaru sardzē un tad gan jāgaida oficiālais starts. Iesildītājas tās pašas meitenes, kas uz klavierēm izpilda Rammstein dziesmas. Nav ļoti aizraujoši, bet zinām, kas mūs sagaida vēlāk tāpēc ir ok.
    Un tad aiziet! Ar lielo blīkšķi sākas tas kā dēļ mēs šeit braucām. Visi ieņem vietas, un otrā dziesma Links 2 3 4 patiešām atdzīvina pūli, kad pa skatuves torņiem piķa melnie dūmi sāk plūst ārā super jaudīgās mūzikas pavadībā. Procesā pagrūstamies nedaudz ar krievu tanti, kas ielīda man priekšā, bet nu neko. Tā tajos baros notiek.
    Ar katru dziesmu satumst arvien vairāk un attiecīgi skatuve "deg" arvien vairāk. Puskoncertā nolemjam paiet atpakaļ - tālāk no skatuves pie alus teltīm un tualetēm, lai nav tik ļoti jādrūzmējas un jāciešas uz wc. Jāsaka, ka pa gabalu var redzēt skatuves kopskatu un skaņa liekas vēl labāka. Pa gabalu redzam/dzirdam Sonne dziesmu, kad skatuve burtiski šauj ugunis ārā pa visiem caurumiem. Kārtīgs pirotehnikas šovs.
    Tā kā šī ir otrā reize, kad apmeklējam Rammsteinu, tad pārsteiguma momenta nebija, bet tas nemazināja procesa baudīšanu. 3h parkā paskrēja pilnīgi nemanot un bez domāšanas ietu arī trešo reizi. Ar Edgaru nolēmām, ja brauksim trešo reizi, tad pirksim Feuer Frei biļetes, jeb fanu zonas biļetes.
    Pa ceļam mājās uznāk viegls bads, tāpēc meklējam to, kas vēl šajā pirmdienas naktī ir vaļā. Atradām vienu vienīgo kebabu, kas strādā un protams mēs nebijām vienīgie tādi. Rinda ārā uz ielas, bet iekšā viens džeks gan pieņem pasūtījumus, gan taisa kebabus. Kopā kādu stundu, pusotru tur nosīņojām līdz tikām pie sava medījuma. Bet ko padarīsi, ja gribas rīt.
    Ap pustrijiem dodamies gulēt. Rīt tomēr jābrauc mājās.

• Day 4

TreetTop takas

May 23, 2023 in Lithuania ⋅ ⛅ 21 °C

Tādi viegli samīcīti ceļamies un veļamies. No rīta vēl Vecpilsētā izejam brokastīs. Tās gan tādas gaužām lēnas un nesteidzīgas izdevās, jo brokastu kafejnīcas netiek galā ar izsalkušajiem rammšteineristiem, kas turpina mosties. Lēni, bet garšīgi pabrokastojuši dosimies ceļā. Vēl kādā brīdī būs jāatrisina uzliktais sods par parkingu vakar, bet nu tā nav šodienas problēma.
    Pa ceļam mājās vēl iebrauksim Koka galotnes takā Anīkšķos. Laika ziņā kādu 30min līkums, bet nu lai jau iet.
    Nonākuši galā viegls apmulsums, kur jāiet. Gribējām nopirkt ūdeni, bet tur 2 autobusi ar skolēniem pirms mums tikuši. Laikam pagaidām nespīd dzērieni. Ejam takā. Ieeja 4eur no katra. Pati taka konstrukcijas ziņā iespaidīga. Tiešām diezgan augstu kokos, bet garuma ziņā gājiens gaužām īss. Burtiski kādi 400-500m. Galā vēl skatu tornis, kur pakāpties nedaudz augstāk.
    Izgājuši pēdējo apskates objektu laižam mājās. Mikro atvaļinājums noslēdzies.