Table Mountain og Signal Hill

April 11, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 19 °C

Vi vågnede op til en skyfri himmel med dejligt solskin - et perfekt vejr til at komme op til nogle af byens mange udsigtspunkter.
    Efter en god morgenmad tog vi en Uber op til kabelbanen til Table Mountain, der er det største og højeste bjerg i Cape Town (ca. 1100 m højt). Den idé var der også mange andre der havde fået i det gode vejr. Banen åbnede kl. 8, og da vi kom derop kl. 9 var der allerede næsten halvanden times kø for folk som havde købt billet online. Ventetiden var nok dobbelt så lang for folk der ikke havde købt billet i forvejen, så det var vi glade for at vi havde gjort. Turen i kabelbanen var lidt sjov, da vognens gulv roterede undervejs, således at alle ville få den gode udsigt på turen - ret smart. Vi gik rundt et par timer på det store bjerg, hvor der var en fantastisk udsigt over Cape Town, Robben Island og Peninsula-halvøen med Kap det Gode Håb. Efter en kaffe og kage i caféen kørte vi ned igen. Køen til nedturen var knap så lang, dog stadig træls, men det var hele oplevelsen værd.
    Da vi var kommet ned fra bjerget igen, tog vi en ny Uber til Signal Hill, som er et højdedrag på 350 meter med god asfaltvej hele vejen til toppen. Det ligger tættere på Cape Towns centrum, og her var der en super udsigt til Table Mountain og stadig også en god udsigt over Cape Town og kysten. Højdedraget blev flittigt brugt som startrampe af paraglidere, og man kunne også købe sig til en tur. Det sprang vi dog over i denne omgang. Lion´s Head (på 669 m) som er det tredje ikoniske bjerg var vi også nødt til at springe over denne gang.
    Vi valgte at gå ned til midtbyen igen via en sti på siden af Signal Hill. Vi brugte en times tid på at kigge lidt på forretninger før vi gik forbi Food Lovers Market igen og købte noget lækkert bland selv salat med hjem til aftensmad på hotellet. Vi trængte til at være lidt hjemme og slappe af og have en rolig aften for os selv på hotellet.
    Dagen får 4,5 stjerner.