• Den Haag

June 13, 2021 in the Netherlands ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag op de pedalen naar Den Haag. Ook dit bleek weer een heel avontuur! Staan er bij ons verkeerslichten en vraag je jezelf af “waarom sta ik hier te wachten”, moet je daar soms zonder deze hulpmiddelen levend de overkant van de straat zien te halen!🤣 De fietsen in de gratis bewaakte stalling onder het stadhuis gezet en even met de benenwagen in de rondte. Het Monopolyspel bevat ook “inkomstenbelasting”. Hier hadden we nog niets voor gevonden. Al lopend op de Lange Poten, het Binnen- en Buitenhof, borrelde zomaar op dat wat we hier zagen, betaald is met onze centjes….. laten we dus dit deel van het spel ook maar hier aankoppelen.💰
    De tocht op zich was bijzonder mooi zo langs de rand van het Groene Hart. Vele vogels, kikkers en mooie landelijke vergezichten. Ook diverse boerderijen met een diversiteit aan vee en paarden. Genieten! Na het terrasje voor koffie en een taartje verder getrokken naar Scheveningen. Even de Boulevard bekijken. Uiteraard erg druk. Wachttijd bij een parkeergarage: 50 minuten!😱
    Uiteraard met de fiets geen probleem. Via een iets andere route weer terug naar Schiedam. Uiteraard in Delft even gestopt voor een drankje in de oude stad. Daar nog even rond gelopen en uiteindelijk terug gefietst naar Schiedam. Daar nog even de dag van gisteren aangevuld met de kerk waar Renate is gedoopt. Boodschappen gedaan schuin onder het appartement waar ze heeft gewoond.
    Inmiddels staan de fietsen weer op Annie. Morgen weer verder.

O ja, de straten van het Monopoly in Den Haag. Wat is hier over te zeggen?
    Perry Sport had een filiaal op het Plein. Dit is daarmee een verwijzing. De andere straten zijn zeer waarschijnlijk alleen als opvulling genoemd.
    Zowaar nog een Monopolyspel gevonden bij de Jamin op ‘t Spui!💪