ZON...dag...

June 30, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 21 °C

Bij het opstaan staat de zon al uitbundig te schijnen aan een strak blauwe lucht, dat verveelt nooit, zeker nu de weersvooruitzichten niet best zijn, vanaf elf uur wordt er veel wind verwacht en ook de komende dagen blijft het hard waaien.

De dag begint heerlijk rustig, afgelopen nacht is er een grote hoeveelheid 'gras' om onze boten gedreven en daar maken de eenden dankbaar gebruik van.
    Helaas klopt de weersvoorspelling perfect en begint rond elf uur de wind aan te trekken, met nog steeds een helder blauwe lucht en hoge temperaturen, wij blijven dat bijzonder vinden.

De enige activiteit die we gezamenlijk ondernemen vandaag is een stadswandeling door Nykobing onder leiding van Monique.
    Nykobing ligt aan de westkust van Falster en is de hoofdstad van het eiland. Dit eiland is met twee bruggen verbonden met Lolland. In het centrum bevinden zich enkele mooie oude vakwerkhuizen, de15e- eeuwse kerk behoorde vroeger tot een franciscaner klooster.
    Het cultuurhistorische museum Falsters Minder is gehuisvest in het Zar Peters Hus, dit was vroeger een herberg waarin tsaar Peter de Grote in 1716 verbleef.

Het stormt intussen waar we in het stadje niet al te veel last van hebben, tót we op een terras neerstrijken en we letterlijk onze glazen vast moeten houden en de stoelen van het terras naast ons aan de wandel gaan...
    Dat het hard blijft waaien betekent dat we opnieuw verwaaid liggen en ons de komende dagen in Nykobing en omgeving moeten vermaken.