Verrassing...

July 6, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 15 °C

Na een vrijwel windstille nacht regent het vrijwel onafgebroken, pas om 15.30 uur begint de lucht enigszins te breken en komt af en toe de zon tevoorschijn.

Gisteren is de havenmeester langs geweest, omdat we al vijf dagen in de haven liggen is de zesde nacht gratis, een sympathiek gebaar.
    Het leven in Denemarken is best duur maar er is wel van alles te koop, ook op het gebied van groente en fruit, gelukkig.
    De supermarkten zijn open van 08.00 uur tot 21.00 uur zeven dagen per week!

Het is erg stil op de steiger, iedereen houdt zich op zijn of haar manier bezig op deze regenachtige dag, de honden worden uitgelaten en alleen de noodzakelijkste boodschappen worden gedaan.
    Om 16.00 uur komt Willy ons roepen, er is een Deense mevrouw naar hem toegekomen om te vragen of wij naar het clubhuis komen, er wordt daar muziek gemaakt...

Als wij binnen komen in het clubhuis zijn er twee gitaristen bezig hun geluidsinstallatie te installeren, snel schuiven we twee tafels tegen elkaar zodat er plaats is voor ons allemaal en dan barst de muziek los, het is even wennen aan het volume, maar dat gaat snel, er wordt natuurlijk Deens gesproken en gezongen, maar ook probeert de gitarist Engels te spreken en zingt hij niet onverdienstelijk nummers in het Engels.
    Bij veel nummers kunnen we niet op onze stoelen blijven zitten en dansen er lustig op los gevolgd door de Denen het is onverwacht een ontzettend gezellige middag, een totale verbroedering tussen Denen, Belgen en Nederlanders, een verrassend leuk einde van een saaie regendag, takke...skol 🍷