Weer varen...

July 8, 2019 in Denmark ⋅ 🌙 16 °C

Half 8 loopt de wekker af, dat is lang geleden...het is zwaar bewolkt en koud met 12.4 graden en er staat een matige wind.
    Er vliegen hier heel veel zwaluwen rond, ze nestelen onder de steigers, er zijn ook heel veel eendagsvliegjes én muggen.
    Tijdens het ontbijt zie ik moeder/vader zwaluw twee jongen voeren, prachtig!

Al snel zien we overal ons heen activiteiten, we gaan weer varen vandaag!
    Half elf verlaten we de haven, we varen tussen de twee eilanden Falster en Lolland door via een betonde route, onderweg zien we aalscholvers op rotsen zitten die net boven water uitsteken om hun vleugels te drogen.

Tegen 11.50 uur naderen we de laatste brug die Falster met Lolland verbindt, we hebben geluk de brugopening is om 12.00 uur.
    Nu varen we op open zee en met de wind schuin op de kop gaat dat prima, ondanks een stevige wind, na enige tijd moeten we onze koers verleggen om de kop van het eiland Falster te ronden. Dat is weer een tijdje heftig, dwars op de golven, maar later krijgen we de wind van achter en surfen we op flinke golven richting de haven waar we om 16.00 uur arriveren.
    Daar staat de havenmeester op ons te wachten met nog een aantal mensen om te helpen, we moeten aanleggen in een box, achter tussen palen, met een harde wind dwars op de boot...
    Het is voor iedereen hard werken maar uiteindelijk ligt iedereen op z'n plaats en gaan we met elkaar uitblazen in het clubhuis om over onze ervaringen te praten.

's Avonds brengen een groot aantal toervaarders een bezoek aan de plaatselijke Italiaan en maken we een wandeling door het stille dorpje, nog even een ijsje aan de haven en dan snel naar bed...