• Day 35

Stokrozen...

July 9, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

De wind is vannacht flink door blijven staan waardoor we heerlijk in slaap zijn gewiegd en de meeste van ons heerlijk hebben geslapen.
    Er is hier een enorme overlast van eendagsvliegjes, ze zitten op de boten, lekker uit de wind en in de zon, helaas geen zwaluw te zien...

Voor De BOB zouden gisteren 2 accu's worden afgeleverd, helaas is dat niet gebeurd, na telefonisch overleg zou dat deze morgen écht gebeuren...
    En ja hoor, vanmorgen om half negen worden de twee accu's op het dek van De BOB gezet, Luc en Christine érg blij...
    Met hulp van Yves en Henk worden de accu's in de machinekamer getild, 70 kilo per stuk, en aangesloten nog voor 12.00 uur is de klus geklaard!

's Middags gaan een aantal toervaarders een wandeling door het stadje maken en wat noodzakelijke boodschappen doen.
    Het af- en opstappen op de boten is een hele toer voor de dames, de harde wind heeft het water opgestuwd, maar met een helpende hand en een trapje lukt het wel...

Als eerste wordt de mooie kerk bezocht waar ik donderdag in mijn footprint al over geschreven heb.
    We zijn opnieuw onder de indruk van de mooie kerk die herinnert aan betere tijden ,verder maakt de stad een wat desolate indruk, er zijn nog enkele mooie winkels en een paar mooie oude panden, maar er is ook veel leegstand en het onderhoud aan de panden is slecht...jammer!
    Wel staan op veel plaatsen in de straten stokrozen in prachtige kleuren, zij fleuren de straten wat op.

Om 16.00 uur is er palaver op het terras van het clubhuis uit de wind en in de zon, morgen om 08.45 uur weer varen!