Schitterend varen...

July 10, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Na middernacht nam de wind eindelijk af, vanmorgen waait er een matige wind en schijnt de zon!

Zoals gepland zijn we om negen uur vertrokken uit Stubbekobing met de stroom mee en de wind in de rug is het 'schitterend' varen.

We hebben nu het eiland Falster verlaten en zijn op weg naar het eiland Mon, zodra we het fjord uitgevaren zijn varen we tussen de boeien weer op de Oostzee, het is erg relaxt varen tot we van koers veranderen richting Klintholm, we komen opnieuw weer dwars op de golven...gelukkig waait het niet al te hard dus is het goed te doen (of we wennen eraan!)

Klintholm Havn is een klein plaatsje in de Deense regio Seeland en telt slechts 201 inwoners.
    Rond 12.00 uur arriveren we in de haven, we hebben prachtige ligplaatsen aan lange steigers en dicht bij een vakantiepark met mooie huisjes.
    Na de lunch gaan we bij de automaat betalen en maken een wandeling in de omgeving, er is een kleine vissersvloot, een visafslag en een winkel die de vers gevangen vis verkoopt...

Om 16.30 uur gaan we het aperitief gebruiken aan een grote picknick tafel enigszins uit de wind, het is inmiddels erg hard gaan waaien, de ene zeilboot na de andere komt binnen, de haven loopt bom vol en vrijwel iedereen ligt 3 dik.
    Zoals we gewend zijn is het reuze gezellig tijdens het aperitief, we spreken af om morgen met de bus naar Mons Klint te gaan, de krijtrotsen waar het eiland Mon beroemd om is, maar daarover morgen meer...