Op een rijtje...

August 7, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Lekker uitgeslapen vanmorgen...het is licht bewolkt en weinig wind.

Bijna alle toervaarders gebruiken deze morgen om de boot van zout te ontdoen, de was te wassen, ramen te zemen, naar de markt te gaan en boodschappen doen bij de supermarkt, ver lopen...
    Aan het einde van de morgen krijgen we een flinke regenbui op onze schone boten, maar daarna klaart de lucht weer op.

Als we om 13.50 uur klaar staan om met Jef en Monique een stadswandeling te gaan maken komt er opnieuw een bui over dit keer met onweer, de weersvoorspelling wordt geraadpleegd en de wandeling wordt een uurtje uitgesteld, dan is het gedaan met de buien.

We wandelen naar het vestingstadje Rendsburg en maken een wandeling aan de hand van een blauwe lijn op straat die door de stad loopt erg praktisch, het was vroeger een garnizoen stad wat blijkt uit de garnizoens apotheek, veel grote gebouwen en enkele grote exercitie pleinen.
    De binnenstad is mooi vooral het voormalig stadhuis dat binnen alleen te bezichtigen is onder leiding van een gids, helaas waren we daar te laat voor.
    Wel konden we de St. Mariakerk bezoeken, al in 1246 wordt de kerk genoemd en is dus zeer oud en heeft heel veel bijzondere antiek en kunstvoorwerpen binnen haar muren, indrukwekkend.

Voor het stadhuis, met de klokken aan de gevel, drinken we een drankje en lopen dan verder door het stadspark en langs het riviertje de Eider dat door de stad loopt.
    Moe maar voldaan komen we terug bij onze boten die keurig schoon op een rijtje liggen, morgen weer varen..