Satellite
Show on map
  • Day 5

    Ho Chi Minhcity beetje verkennen

    March 4, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 33 °C

    Stan sliep eindelijk eens door EN sliep in zijn eigen bed! Hij werd wel om half 7 wakker maar oké, i’ll take the victory 🏆. Een dik halfuur later is ook Tess wakker. Vandaag staat er een pool day op de planning zodat Lars de jet lag verder kan overwinnen⛱️. Stiekem baal ik wel een beetje dat het zo moet lopen, ik had onze eerste dagen een beetje anders voorgesteld want ik begin me wat te ‘vervelen’. Zo ver van huis om Vietnam te ontdekken, maar veel ontdekken hebben we jammer genoeg nog niet kunnen doen…
    We zijn hier al goed nog laaang! En het is ook niet dat er superzotte dingen te zien zijn in Ho Chi Minh 🤫.
    We doen onze zwemkledij aan en trekken naar het zwembad. Tess springt er meteen in maar Stan wil liever weer wat rondwandelen. Af en toe komt hij toch eens kijken naar de rand en naar wat zijn zus aan het doen is. Plots pakt hij m’n hand en sopt z’n ene voet in het water 😱. VOORUITGANG! Dan doet hij hetzelfde met de andere voet (bravoooo!! roep ik luid). Helaas blijft het daarbij en wil hij z’n twee voeten tegelijk er niet in steken 🤨.
    Ze willen in de speeltuin en al snel kan Stan er zelf opklimmen en van de glijbaan gaan 🤩. Lars begint 1 2 3 piano te spelen en 3 Franse meisjes vragen of ze mee mogen spelen. Daarna spelen ze samen verstoppertje: nieuwe vriendinnetjes, joepie! 👧
    Stan wordt moe en we hebben honger dus gaan even eten. Ik leg Stan in z’n bedje en Tess en Lars gaan terug zwemmen. Ik ruim wat op en schrijf wat verder.
    Wanneer Stan wakker is, vinden we Tess spelend in het zwembad met haar nieuwe vriendinnetjes. Stan wil weer wat wandelen. Lars voelt zich wel wat beter vandaag. Hij wandelt toch ook even rond en ik trek leuke foto’s. Tess wil weer zwemmen en wow Stan durft naast de rand van het zwembad te spelen met potjes water: zo dicht was hij nog maar amper 😂. Hij vult een emmertje en potjes terwijl Tess de hele tijd in het water aan het springen is of meespeelt.
    Plots valt Stan in het water 😱! Lars is alle geluk vlakbij en grabbelt hem vast. Stan weent maar het is vrij snel over. Onderweg naar het appartement zegt hij: ‘zebad evalle’. Blijkbaar toch nog onder de indruk. Als ik dat dan bevestig en vraag of hij dat leuk vond, antwoordt hij ‘jah’ 🤪. Ale vooruit!
    Lars voelt zich goed genoeg om Ho Chi Minhcity in te trekken! We nemen de taxi naar het postkantoor en wandelen zo verder langs enkele koloniale gebouwen terwijl Tess bloemetjes plukt. Onderweg zien we een klein optreden🎎. We wandelen over een boulevard terwijl straatverkopers Tess (en ons) speelgoedjes of ballonnen proberen aan te smeren, maar ze luistert flink naar onze nee. We passeren de Bitexco Tower met het helikopterplatform. Ik vind het er graver uitzien vanop afstand 😅.
    Om tot bij de Saigonrivier te geraken, moeten we een erg drukke baan oversteken. Oversteken is hier ongeveer gelijk aan je leven riskeren 😬. “Gewoon gaan en blijven wandelen”, de brommers rijden wel om je… Ik hou Stan stevig vast en we gespen Tess vast in de buggy en we wagen het erop! Speciaal en spannend, even wennen, maar het is gelukt! Nu kunnen we kijken naar de boten en het uitzicht.
    Onze dag eindigen we natuurlijk in een … speeltuin! Waar anders?!
    We komen thuis, trekken de zak chips met Wagyu beef smaak (lekker ze) open en aperitieven eventjes. Ik was ‘s morgens al versgemaakt eten gaan halen (deze keer wel Vietnamees), dus dat moesten we gewoon even opwarmen.
    Daarna steken we rustig de kindjes in bed, kijken zelf nog even een film en kruipen eindelijk SAMEN het bed in! Stan ligt heerlijk te slapen in z’n eigen bed.

    Helaas wordt Stan om 2.22u wakker.. 😤 Ik neem hem in bed, na 40min besluit Lars om bij Tess te gaan slapen. Rond 4u is hij dan eindelijk in slaap (na veel kusjes, lol maken en wiebelen)! Maar dan begint er een feestje in het appartement naast ons met gegil waar hij van wakker wordt 😩. Pas om 5u is hij in slaap, in mijn oksel, dwars over het bed. En hij beweegt zoooo veeeeelll 🫠 Nu vind ik het niet meer gezellig om samen te slapen🥴.
    Read more