Hup naar Tulum 🚗

January 24 in Mexico ⋅ ☁️ 29 °C

Stan kwam zijn belofte niet na… Om half 5 was hij wakker en wou hij een flesje, een kwartier later nog een.. En daarna heeft hij een uur-anderhalf uur liggen woelen en draaien en is hij weer ontsnapt uit zijn slaapzak. Ik was vrij wakker (nu ben ik degene die wat last heeft van jet lag 😆) en sliep pas terug om 6u, om 55min later wakker geroepen te worden door ‘ik ben klaar met kaka doen’ - joepie… Stan sliep uiteindelijk tot 8.30u uit!
    Na een eitjesontbijt begin ik aan het maken van de koffers. Er is niet veel te zien of te doen in Cancún, buiten shoppen, strand en resorts, dus vertrekken we vandaag naar Tulum. Tess en Stan spelen terwijl, en tijdens het dutje, gaat Lars even in het zwembad met Tess.
    Om 13u moet Lars de huurauto gaan halen. Hij krijgt het nog in orde om een autostoel voor Stan te hebben (vergeten bij het boeken) 👍🏼. We hebben grijze Volkswagen T-cross en al onze bagage past er perfect in!
    Rond 14u vertrekken we dan met onze auto: nu begint onze roadtrip in Yucatan echt! Het is een kleine 2u rijden. De staat van het wegdek van de ‘autostrade’ is nog slechter dan in België.. Onderweg passeren we talloze gigantische poorten die naar chique resorts leiden. De kindjes vieren feest op de achterbank met de nodige muziek en doen ook wat wild (schoenen gooien). Wij worden soms een beetje gek van het lawaai: waarom zijn onze kinderen zo luid?! 📣
    We komen aan bij ons verblijf in Tulum: een gated community (Aldea Savia). Helaas zijn ze onze kamer nog aan het schoonmaken. We gaan dan even op verkenning: ze spelen even in de speeltuin en dan kleden we ons om om te gaan zwemmen. Bommetjes à volonté!
    Na een uurtje keren we naar ons appartement. Het is echt tof! Beetje bohemian.
    We springen in de douche en daarna bestellen we eten. De kindjes zijn moe. Vooral Tess, ze weent bij elk klein ding en is aan het zeuren. Het is ook al wel vrij laat aan het worden..
    Om half 8 zijn onze taco’s daar 🌮! Zij eten kipjes en wat nacho’s. Daarna steken we hen in bed. Er is (nog) geen babybed voorzien, dus leggen we een matras aan de voet van ons bed. Stan valt al snel in slaap 😴. Tess heeft nog wat ditjes en datjes, maar slaapt spoedig in de kamer naast ons.
    Wij prullen nog even en duiken dan ook ons bedje in…