Cancún verkennen

January 23 in Mexico ⋅ 🌬 27 °C

Stan wou om 2u even niet meer slapen (en had zich uit zijn slaapzak gefriemeld zonder zijn rits open te doen 🧐) en ik denk dat we alledrie nogal moeilijk terug in slaap vielen.
    Hij is nogal een wroeter en om 6u hoor ik Tess in de gang trippelen maar ook weer naar haar bed keren. Een halfuurtje later sta ik dan maar op met Tess. Lars en Stan slapen nog tot half 8. Ik doe al de afwas en ruim wat op.
    Ondertussen vernemen we ook het nieuws dat de oma (96) van Lars rustig is ingeslapen.. 😔 We wisten dat het kon gebeuren, maar hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
    Op het gemakje vandaag! Het aquarium en het strand bezoeken staan op de planning. Het belooft een warme en zonnige dag te worden!
    We ontbijten en nemen de taxi naar La Isla: een gigashoppingcomplex vlakbij de hotelzone (met giga hotels). Daar bevindt zich het aquarium. Je kan er zwemmen en knuffelen met dolfijnen 🐬, maar dat vinden we toch wat raar om te doen. We bezoeken het vrij kleine aquarium waar we ook roggen en zeesterren mogen aaien. Tess en Stan durven niet. Tot slot kijken we naar de dolfijnen die soms in de lucht springen.
    We eten eerst een ijsje, wandelen daarna door het shoppingcomplex, amuseren ons onderweg en bezoeken de Legowinkel (het Colosseum is hier NOG duurder?!). Stan en Tess spelen in de fonteinen en worden nat. We eten een burrito en fajitas. De kinderen eten rijst en kipjes uit onze wraps. Lekkerrrr! Ook drinken we onze eerste margarita’s 🍸🤩.
    Tot slot gaan we in het reuzenrad voor een uitzicht. De kindjes vinden het geweldig!
    Stan heeft al superlang geen pipi gedaan (zelfs niet als hij op het toilet zit)…verdacht…
    Wanneer ik hem en zijn natte broek heb opgepakt en hem weer op de grond zet, ruik ik dat mijn arm naar pipi stinkt. Great..
    We nemen een taxi naar het strand. Daar spotten we leguanen en bruine pelikanen. We installeren ons onder een parasol en al snel zijn de kindjes aan het spelen in het zand. Lars wandelt met de kinderen naar de zee en ze komen kletsnat terug. Het waait hard dus het is rode vlag. Er rijdt ook de hele tijd politie rond op strand.
    Ze spelen nog een hele tijd in het zand en maken een zandtaart met stenen. We spoelen ons wat af vooraleer we in de taxi stappen. Beide kindjes zijn uitgeteld en doen een powernap. Ondertussen bestellen we spaghetti voor hen. Bij aankomst gooien we de zandmannetjes meteen in bad en kort daarna eten ze. We leggen hen op tijd in bed en ondertussen is onze pizza er ook. We kijken nog wat tv.
    Rond 22u kruipen we dan ons bedje in. Stan heeft beloofd om niet te wenen en niet uit zijn slaapzak te kruipen 🤞🏼.