Bacalar & beach club 🏰

January 28 in Mexico ⋅ ⛅ 28 °C

Mmm zalig nachtje, iedereen geslapen tot half 8-8u 🤩. We doen het weer rustig aan. Rond 10u vertrekken we naar het fortje van Bacalar. Leuk om te doen maar niet zo groot en dus het was een kort bezoekje. Tegenover het fort ligt een plein/park met 4 (!) speeltuinen en daar laten we hen wat energie op kwijt geraken 🛝. Uiteraard zijn ze weer wild aan het rondlopen en vallen ze allebei eens op de grond, ook al hebben we duizend keer gezegd om niet te lopen op de oneffen stenen..
    Daarna lopen we even door de straten van Bacalar, die niet zo gezellig zijn als we dachten. Er is niet zo veel animo, maar wel veel streetart. Er zijn wel hier en daar gezellige cafés of restaurants. Om het centrum te bereiken, passeer je een boom waarrond de weg is gemaakt: wel cool! Na ons bezoekje rijden we terug naar het huisje om de restjes spaghetti weg te werken en om Stan te laten dutten. Hij ligt in ons bed. Terwijl hij slaapt en Lars en Tess wat spelen, was ik wat kleren uit. Plots hoor ik dat Stan met de white noise aan het spelen is… Veel slapen was er dus niet bij. Ik kom binnen en ruik dat hij eindelijk (na een kleine week) kaka heeft gedaan 💩😅. Ik had iets gigantisch en ranzig verwacht maar het valt mee 🤪.
    Nu trekken we naar de ‘beach club’ achter de hoek. Het is bewolkt (net even geregend) maar wel 28 graden. Tess probeert vissen te vangen met haar emmer, maar al gauw zwemmen ze gewoon wat rond. Ze maken samen stenensoep en ik raap wat schelpen. Na een tijdje hebben we het daar gezien en rijden we terug naar het huisje om ons te douchen en klaar te maken om op restaurant te gaan in het centrum. De weg van ons verblijf naar de hoofdbaan is een zandweg vol met putten: we worden door elkaar geschud en hebben het eigenlijk wat gehad met dat weggetje.
    We gaan iets eten in La Playita, aan het water. Gezellig zitten en lekker eten (wel te veel besteld, oeps). Er zijn hangstoelen en daar spelen ze kindjes wat in.
    Terug naar huis - terug over die brakke weg. Kindjes bed in en wij al wat inpakken want morgen rijden we weer verder. Daarna languit in de zetel. Ook al was het een rustigere dag, we zijn best moe - maar kruipen weer te laat in ons bed 😬.